Lasītāja kompetences veidošana mācību un audzināšanas procesā skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Pluša, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Lasītāja kompetences veidošana mācību un audzināšanas procesā skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem” ir izstrādāts, lai sekmētu un veicinātu lasītprasmes veidošanos skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem.
Darbam ir 6 daļas, kurās ir skatītas šādas tēmas:
Lasītāja kompetence.
Bērnu lasītprasmes veidošanās process, šajā daļā tiek noskaidroti lasīšanas mērķi un uzdevumi, lasītprasmes apguves principi, pieredzējuša lasītāja un lasītāja iesācēja lasīšanas procesa īpatnības.
Lasītprasmes apguves īpatnības bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, šajā daļā tiek apskatītas bērnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem attīstības īpatnības, kā arī lasītprasmes veidošana mācību procesā skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem.
Lasītprasmes veicināšanas alternatīvās metodes bēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, šajā daļā ir skatītas trīs alternatīvās metodes – bibliotēka kā lasītāja kompetences veicināšanas vieta, datora izmantošana lasītāja kompetences veicināšanā un Vieglās Valodas izmantošana.
Lasītāja kompetences veidošanās nosacījumi bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem socializācijas procesā.
Ir veikts padziļināts pētījums, lai noskaidrotu alternatīvo metožu – bibliotēka kā lasītāja kompetences veicināšanas vieta, datora izmantošana lasītāja kompetences veicināšanā un Vieglās Valodas izmantošana efektivitāti skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem lasītāja kompetences veidošanās procesā.
Atslēgas vārdi: lasītāja kompetences veidošana skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem Diploma paper is worked out facilitate and encourage formation of literacy for pupils with slight mental developmental disturbances.
Diploma work consists of 6 parts:
Competence of reader.
Formation process of children literacy. There are clarified aims and target of reading, principles of literacy acquirement, experienced reader and beginner reader’s individuality of reading process.
Individuality of literacy acquirement for children with slight mental developmental disturbances. There are surveyed individuality development of children with slight mental developmental disturbances and development of literacy for pupils with slight mental developmental disturbances in scholastic process.
Alternative methods of literacy encouragement for children with slight mental developmental disturbances. These are three alternative methods – library like place of reader’s competence encouragement, using of computer for reader’s competence encouragement and using of Slight Language.
Conditions of reader’s competence formation for children with slight mental developmental disturbances in socialization process.
Investigation is done to ascertain alternative methods – library like place of reader’s competence encouragement, using of computer for reader’s competence encouragement and efficiency of using of Slight Language for pupils with slight mental developmental disturbances.
Key words: development of the reader’s competence for pupils with slight mental developmental disturbances.