Mācīšanās paņēmienu veidošana skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem integrētajās izglītības programmās pamatskolā
Author
Platkoja, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Arvien biežāk Latvijas vispārējās izglītības iestādes veido klases, kurās kopā ar bērniem bez attīstības traucējumiem mācās bērni ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Šiem bērniem grūti veidojas mācīšanās prasmes, kuras viņu vienaudži apgūst paši. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā atbilstošu mācīšanās prasmju veidošana skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem sekmē viņu mācību sasniegumus pamatskolas klasēs.
Pētījumā autore noskaidroja, ka bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem jāapgūst mācīšanās prasmes – jautājumu uzdošana, atbildēšana uz jautājumiem, plānošanas pamatiemaņas, nosacījumu izlasīšanas prasme, atgādņu veidošana, lai sekmīgi iekļautos mācību procesā vispārējās pamatizglītības iestādē.
Atslēgas vārdi: mācīšanās prasmes, skolēni ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, speciālās pamatizglītības programma. Increasingly, the general educational establishments of Latvia form classes where children with and without mental disabilities learn together. These children face difficulties developing learning skills that their peers acquire by themselves. The objective of this diploma paper is to explore how the formation of appropriate learning strategies promotes the learning success of children with light mental disabilities in primary school classes.
The author concludes that children with light mental disabilities need to adopt learning strategies – the question-asking, responding to questions, the basic planning skills, the skills to read instructions and directions, the creation of memos – in order to successfully integrate themselves into the learning process in establishments of general primary education.
The key words: learning strategies, learning skills, the students with mental disabilities.