Sensoro spēju attīstīšana ārpusstundu nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Lindermane, Rimma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Sensoro spēju attīstīšana ārpusstundu nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem”.
Pētījuma objekts: Bērni ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma priekšmets: Sensoro spēju attīstīšana bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu par sensoro spēju attīstības iespējām un nozīmi bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem ārpusstundu nodarbībās.
Darbs izstrādāts, lai pētītu bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgas attīstība traucējumiem sensorās attīstības un korekcijas metodiskos pamatus. Tieši sensorās – aperceptīvās sfēras attīstība šiem bērniem ir pamats veiksmīgai attīstībai kopumā.
Darbā tiek sniegtas bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgas attīstības traucējumiem sensorās–perciptīvās sistēmas raksturojuma īpatnības, aplūkoti sensoro spēju attīstības pedagoģiskās psiholoģijas pamati bērniem, kā arī sensorās audzināšanas metodiskie pamati ārpusstundu nodarbībās.
Darbs izstrādāts, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un speciālās skolas pedagogu pieredzi sensoro spēju attīstībā darbā ar bērniem, kuriem ir vidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumi. Sensoro kabinetu iekārtoja skolas pedagogi, ieguldot savu darbu, idejas un pieredzi.
Prakstiskāja daļā tiek pētītas bērnu sensorās spējas ārpusstundu nodarbībās.
Bakalaura darba izstrādes laikā autore guva vairākas vērtīgas atziņas un secinājumus. Galvenā no tām, ka sensoro spēju attīstīšana nodarbībās speciālajā skolā ir ļoti nepieciešama, jo tas uzlabo bērnu vispārējās attīstības līmeni. The theme of work is
“Development of sensory skills of children with medium serious and serious mental developmental disturbances in out-of-class activities”.
The aim of the research is:
to make research about the possibilities and significance of development of sensory skills of children with medium serious and serious mental developmental disturbances in out-of-class activities.
Research tasks:
1. Investigation and analysis of pedagogical and psychological literature.
2. Learning and analysis of literature about the development of sensory skills.
3. Research of group of children with medium serious and serious mental developmental disturbances.
4. Description of activities that develops sensory skills of children.
5. Generalization and analysis of results of research.
Work has been made to research methodical basics of sensory correction of children with medium serious and serious mental disturbances. The development of sensory perceptual sphere is base for successful common development for these children.
There are given peculiarities of sensory perceptual characteristics of children with medium serious and serious mental disturbances and are analyzed basics of pedagogical psychology of sensory development of children with medium serious and serious mental disturbances and methodological basics of out-of-class activities in this work.
The author of bachelor work approaches to research of sensory development of children with medium serious and serious mental disturbances.