• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu savstarpējā saskarsme sporta stundās vidusskolā,

Thumbnail
View/Open
299-13097-Medina_Ilze_05022.pdf (726.1Kb)
Author
Mediņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pāne, Inta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba nosaukums ir „Skolēnu savstarpējā saskarsme sporta stundās vidusskolā”, darba pētījuma mērķis ir izpētīt vidusskolas skolēnu saskarsmes iespējas sporta stundās. Pētījumā piedalījās 200 10.-12. klašu skolēni un 4 skolotāji no Rīgas Hanzas vidusskolas un Kuldīgas Centra vidusskolas. Lai realizētu mērķi, darbā izmantoja aptaujas metodi anketēšanu un intervēšanu. Izpētīta literatūra un citi izziņas avoti par saskarsmi, sporta stundu, jauniešu attīstības psiholoģisko posmu. Apkopotie rezultāti parāda, kāda ir skolēnu savstarpējā saskarsme sporta stundās vidusskolā. Rezultāti apstiprina hipotēzi, jo ja skolēns izpratīs sevi, tad spēs arī izprast citus vienaudžus sporta stundās. Atslēgas vārdi: saskarsme, personība, sporta stunda, jaunieši, attīstības posms, pētījums.
 
The name of Diploma paper is „Students in the mutual interaction of sports lessons in secondary school”, work study aims to explore secondary school students interface options in sports lessons. In the research took part 200 10.-12. classes, pupils and 4 teachers from Riga’s Hanzas secondary school and Kuldiga’s Centra secondary school. To achieve the goal in work study had used an questionnaire method and interview method. Studied literature and other information about interaction, sport lessons, youth development of the psychological phases. Aggregated results shows, what is the students intercultural interaction in secondary schools in sports lessons. The results confirm the hypothesis, if the student can understand yourself, then be able to understand other students in sport lessons. Key words: interface, personality, sport lesson, youth, development phase, research.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11884
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV