Ar organizāciju saistītais pašvērtējums kā mediators attiecībās starp apmierinātību ar komunikāciju un apmierinātību ar darbu.
Author
Caregradska, Sņežana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pāvuls, Uldis
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai ar organizāciju saisītais pašvērtējums darbojas kā mediators attiecībās starp apmierinātību ar komunikāciju un apmierinātību ar darbu. Pētījuma izlasi veido 103 respondenti, no kuriem 10 (10%) vīrieši un 93 (90%) sievietes vecumā no 20 līdz 55 gadiem, ar darba stāžu līdz 6 mēnešiem – 7 (8%) , no 6 līdz 12 mēnešiem – 19 (18%), no 1 līdz 2 gadiem – 26 (25%), no 2 līdz 3 gadiem - 21(20%) un no 3 gadiem un vairāk – 30 (29%).
Pētījuma datu ievākšanai tika izmantotas trīs aptaujas. Komunikācijas apmierinātības aptauja ( Communication Satisfaction Questionnaire jeb saīsināti CSQ, Hazen & Downs, 1977). Šo metodi adaptēja pētījuma autore, sadarbībā ar Iritu Rozentāli citā izlasē. Ar organizāciju saistītā pašvērtējuma aptauja (Organizational-based self-esteem jeb saīsināti OBSE 10 items scale, Pierce, Gardner, Cummings, & Dunham, 1989), kura tika adaptēta šī pētījuma ietvaros. Apmierinātība ar darbu aptauja (Job satisfaction survey jeb saīsināti JSS, Spector, 1985), kuru ir adaptējis Ints Burvis 2005.gadā.
Pētījumā iegūtie rezultāti daļēji apstiprināja izvirzīto hipotēzi: ar organizāciju saistītais pašvērtējums daļēji darbojas kā mediators attiecībās starp apmierinātību ar komunikāciju un apmierinātību ar darbu.
Atslēgas vārdi: mediators, apmierinātība ar komunikāciju, apmierinātība ar darbu, ar organizāciju saistītais pašvērtējums. The aim of this academic research was to explore whether organization based self-esteem mediate the relationship between communication satisfaction and job satisfaction. One hundred and three (103) respondents, which are working in different companies, took part in this research.
The sample consisted of 10 man (10%) and 93 woman (90%). All participants were in the range of age starting from 20 to 55 years. Length of service for seven respondents was not longer than half a year, from six months to one year 19 respondents (18%), one to two years - 26 respondents (25%), from two to three years – 21 respondents (20%), and three and more years 30 respondents (29%) had job experience in the organization.
For the collection of data author used the following methods - Communication Satisfaction Questionnaire or in short CSQ (Hazen & Downs, 1977). This method was adapted in the different sample of respondents by the author of this academic research in cooperation with Irita Rozentale. Organizational-based self-esteem or OBSE 10 items scale, (Pierce, Gardner, Cummings, & Dunham, 1989), which was adapted within the framework of this academic research. Job satisfaction survey or in short JSS (Spector, 1985), which was adaptes by Ints Burvis (2005).
The results of academic research partly confirm the hypothesis for the following – the
organization based self – esteem partly mediated the relationship between communication satisfaction and job satisfaction.
Key words: mediator, communication satisfaction, job satisfaction, organization based self - esteem.