Vēderdejotājas vizuālais attēlojums Rietumu un Austrumu kultūrā
Author
Lasmane, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zalcmane, Ēra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Dana Lasmane. Diplomdarbs par tēmu: „Vēderdejotājas vizuālais attēlojums Rietumu
un Austrumu kultūrā”, Latvijas Universitāte, Rīga, 2009.
Darbs veikts grafiskā dizaina nozarē. Diplomdarba autore veiks padziļinātu literatūras
analīzi par deju, dejas valodu, vēderdeju vēsturi, vēderdeju stiliem, vēderdeju tērpiem, papildus
meklējot literatūru par mākslas valodas vizuālā attēla radīšanas principiem un simboliem, gan
korporatīvās identitātes grafisko dizainu, kā arī reklāmu un reklāmas plakāta vēsturi.
Tika vākti, sistematizēti un pētīti vēderdejotājas vizuālie attēlojumi no 18. – 20.
gadsimtam. Empīriskajā daļā hipotētiskais jautājums tiek izvirzīts „Vai un kā gadsimtu laikā
mainās vēderdejotājas vizuālais vēstījums vizuālajos materiālos. Izvirzītais hipotētiskais
jautājums tiek apstiprināts, ka vēderdejotājas vizuālais vēstījums mainās līdz ar 1925. g. uz
ekrāniem rādīto filmu „Salammbô” tā vairs nebija tikai sieviete, kas izpildīja vēderdeju, bet tā
jau bija kļuvusi par seksuālas iekāres objektu, kura beigās publikai sevi atklāja pilnīgi kailu.
Tiek izstrādāts diplomdarba gala produkts – deju studijai ”Sausan” korporatīvā
identitāte. Korporatīvo identitāti veidos deju studijas „Sausan” stila grāmata. Dana Lasmane. Graduation work on the theme: "Bellydancer visual representation of
the Western and Eastern culture", University of Latvia, Riga, 2009.
Job done in graphic design industry. Diploma author carried out an in-depth literary
analysis of the dance, dance language, bellydance history, bellydance styles, bellydance
clothing, in addition to searching for literature on the visual language of art image creation
principles and symbols, corporate identity of graphic design, advertising and promotional
poster history.
It was collected, systematized and studied bellydancer visual representations of 18. -
20. century. Secondary part the hypothetical question is raised "Whether and how centuries
bellydancers changing the visual message of visual materials. The hypothetical question is
confirm that bellydancers visual message change with 1925. year on-screen film "Salammbô"
it was no longer just a woman who executed bellydance, but it had already become an object
of sexual desire, at the end of which the public has revealed himself completely naked.
Is designed diploma work end product - dance studio of "Sausan" the corporate
identity. Corporate identity forms dance studio "Sausan" style book.