Show simple item record

dc.contributor.authorDzene, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:38Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14608en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11938
dc.description.abstractLaikā, kad notiek izglītības paradigmu maiņa, kā arī sabiedrībā notiek ekonomiskas svārstības, skolām arvien būtiskāk ir dot iespēju jauniešiem apgūt tādas zināšanas un prasmes, kas viņiem ir nepieciešamas, lai dzīvotu strauji mainīgajos apstākļos. Augstas prasības tiek izvirzītas gan izglītības sistēmai kopumā, gan skolotājiem, kuriem pastāvīgi nepieciešams pilnveidot mācīšanas prasmes, pielietojot metodes, kas paredzētas skolēna patstāvīgās mācīšanās aktivizēšanai, sekmējot sociālo, pētīšanas, informācijas meklēšanas un problēmu risināšanas prasmju apguvi .Tāds ir projektu darbs. Lai prasmīgi vadītu projektu darbu skolā, skolotājam ir nepieciešamas īpašas kompetences, tādēļ darba mērķis ir pētīt skolotāju profesionālās kompetences, vadot projektu darbus skolā. Lai noskaidrotu skolotāju profesionālās pilnveides iespējas projektu darbu vadīšanā, tika pētīta zinātniskā literatūra un dokumenti par projektu darbu kā mācību metodi, kā arī nepieciešamās kompetences, to īstenojot. Pētījumā tika veikta anketēšana, lai noskaidrotu izplatītākās mācību metodes skolotāju darbā, kā arī problēmas, pieredzi un viedokļus par profesionālās pilnveides iespējām, vadot projektu darbu skolā. Rezultātā tika konstatēta situācija, ka skolotājiem ir nepietiekamas kompetences, lai vadītu projektu darbu skolā, jolielākā daļa skolotāji joprojām strādā ar tradicionālo pieeju mācību procesā un reti izmanto projektu darbu, tādēļ neveidojas profesionalā pieredze un meistarība, kas sekmē izglītības mērķu sasniegšanu atbilstoši aktualitātēm sabiedrībā. Izmantojot pētījuma rezultātus, skolotājiem būs iespēja gūt priekštatu par projektu darba lietderību un profesionālās pilnveides iespējām tās īstenošanas procesā.en_US
dc.description.abstractIn time, when there is the paradigm shift in education, as well as economical fluctuations in the society, for schools it is essential to give an opportunity for youth to acquire such knowledge and skills which are essential for them to live in fast changeable conditions. High demands have been set both for educational system and teachers who need to improve teaching skills independently, using methods which are provided for facilitating autonomous learning in students, promoting social, research, information searching and problem solving skills. That is the project work. To monitor successfully the project work in school, teachers require certain competences; therefore the aim of the diploma paper is to study teachers’ professional competences during the implementation of the project work. To find out possibilities of improvement of the teachers’ professional skills by implementing the project work, the scientific literature and documents about projects as instructional method were analyzed and its topicality during the learning process, as well as necessary skills implementing the project work. In the research survey was used to find out needs of teachers in continuing education, the most used instructional methods as well as problems, experience and opinions about possibilities of improvement of professional skills using the project work. In the result of the research the situation was established, that teachers do not have necessary competences to manage the project work in school as main part of the teachers work with the traditional access in the learning process and rarely use the project work, thus professional experience and skills do not develop, which promote achievement of educational aims accordingly to society’s topicality. Using the data of the research, teachers will have possibility to make concept about the effectiveness of the project work and possibilities of improvement of professional skills during implementing it.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleProjekti kā skolotāju profesionālās pilnveides iespēja.en_US
dc.title.alternativeProjects as possibilities of teachers’ professional development.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record