Arodmācības nozīme skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālajā skolā
Author
Lagzdiņa, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: „Arodmācības nozīme skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālājā skolā”.
Darba autore: speciālās izglītības skolotāja profesionālās studiju programmas studente – Ineta Lagzdiņa.
Darba vadītāja: docente Dr. paed. Rasma Vīgante.
Darbs veikts ar mērķi noskaidrot skolēna ar garīgās attīstības traucējumiem arodmācības nozīmi.
Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma, secinājumiem, izmantoto literatūras un avotu saraksta un pielikumiem.
Ievadā izklāstīta tēmas aktualitāte, noteikts darba mērķis, izvirzīta hipotēze un izstrādāti uzdevumi tās pierādīšanai.
Pētījuma 1. nodaļā iekļauts speciālās pedagoģijas vēsturiskais apskats un pamatnostādnes.
2. nodaļā – aprakstītas arodmācību specifika.
3.nodaļā – profesionālo prasmju saturs un apguves īpatnības speciālajā skolā.
Nobeigums satur darba analīzi.
Secinājumi satur darba rezultātu apkopojumu.
Darbā izmantoti piecdesmit viens literatūras avots – grāmatas, zinātnisko rakstu krājumi, elektroniskie resursi.
Darbam pievienoti: trīs attēli, vienpadsmit tabulas, četrpadsmit pielikumi.
Atslēgas vārdi: arodmācība, garīgās attīstības traucējumi, profesionālās prasme. The subject of the thesis: „Importance of vocational training for students with mental disabilities in special school”.
Author of the thesis: Ineta Lagzdiņa, special education teacher, a student of professional studies program.
Thesis supervisor: Assistant Professor Dr. paed. Rasma Vīgante
The purpose of this thesis is to explore the role of vocational training in lives of students with mental disabilities.
The thesis consists of introduction, three chapters, ending, conclusions, the list of references and annexes.
The introduction explains why this topic is important at this particular moment, it also sets the objective for the thesis, raises hypothesis and outlines the steps taken to prove it.
The first chapter of this paper includes the historical overview and guidelines of special pedagogy.
The second chapter describes the specifics of vocational training.
The third chapter outlines the learning specifics at a special school as well as the professional skills acquired there.
The ending includes the analyses of all observations made in the thesis.
Conclusions part contains the summary of the results achieved by this paper.
The author has referred to fifty one sources of professional literature – books, scientific digests, Internet resources.
There are three pictures, eleven tables and fourteen annexes enclosed with this paper.
Key-words: vocational training, mental disabilities, professional skills.