Show simple item record

dc.contributor.advisorKanča, Kornēlijaen_US
dc.contributor.authorPospelova, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:38Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:38Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15676en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11943
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir aplūkot un izpētīt svešvārdu izmantošanas priekšrocības un trūkumus vācu valodas stundās. Darbā tiek apskatīti ''par'' argumenti, kuri pamato lietderīgu svešvārdu izmantošanu, tie bagātina skolēnu vārdu krājumu un palīdz iejusties mūsdienu globālajā vidē. Tiek apskatīti arī ''pret'' argumenti, kas pierāda, ka svešvārdu izmantošana negatīvi ietekmē vācu valodu, jo tā tiek lieki piesārņota ar anglicismiem un citiem svešvārdiem. Šajā diplomdarbā tiek analizētas mācību grāmatas un periodiskā literatūra vācu valodā, attiecībā uz aizguvumiem no angļu valodas, ņemot vērā ''par'' un ''pret'' argumentus svešvārdu izmantošanā vācu valodas stundās skolēniem ar priekšzināšanām. Svešvārdu aizgūšanas process diplomdarbā tiek apskatīts ņemot vērā vēsturisko aspektu, kad valodas iekšējie un ārējie faktori atradās attīstības procesā, tos var apskatīt arī kā svešvārdu aizgūšanas faktorus. Diplomdarbā izmantotas vairākas metodes un stratēģijas, kuras parāda, kā veiksmīgi izmantot svešvārdus vai gluži pretēji, izvairīties no to lietošanas vācu valodas mācību stundās. Diplomdarba ietvaros tika novadīta skolēnu aptauja un stundās tika izpildīti uzdevumi, kas ļāva noskaidrot skolēnu attieksmi pret svešvārdu lietošanu vācu valodas stundās un praktiski pārbaudīt, kā izvairīties no liekiem anglicismiem vācu valodas stundās. Tika noskaidroti arī ieteikumi stundu plānošanā, ņemot vērā kā pozitīvos, tā arī negatīvos aspektus to izmantošanā. Rezultāti, kuri tika iegūti, pierāda, ka svešvārdu aizgūšana var tikt apskatīta dažādos aspektos, tās pozitīvās, bet tajā pašā laikā arī negatīvās, ietekmes dēļ. Diplomdarbs vērš uzmanību uz pašreizējo vācu valodas situāciju, kad valoda arvien vairāk tiek pakļauta angļu valodas ietekmei. Ar vācu valodas kā svešvalodas stundas palīdzību var atbrīvot vācu valodu no nevajadzīgiem un pārejošiem svešvārdu aizguvumiem.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePriekšrocības un trūkumi svešvārdu izmantošanā vācu valodas stundās skolēniem ar piekšzināšanāmen_US
dc.title.alternativeAdvantages and Disadvantages of Using Foreign Words in German Lessons for Students with Prior Knowledgeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record