Starptautiskie projekti skolēnu starpkultūru izpratnes attīstībā 9. un 10. klasē
Author
Kovaļevska, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „ Starptautiskie projekti starpkultūru izpratnes attīstībā 9. un 10. klasē”. Tēmas aktualitāti nosaka straujie pārmaiņu procesi mūsdienu sabiedrībā, kā arī skolu izvirzītais uzdevums sagatavot skolēnus dzīvei multikulturālā, strauji mainīgā sabiedrībā, sekmējot atvērtību pret neierasto un vērtējošo attieksmi pret sevi, citiem, pasauli, apgūstot un salīdzinot dzimto valodu un svešvalodu, kā arī iepazīstot kultūru daudzveidību.
Skolu darbībā ir nepieciešama dažādība, un tieši starptautiskie projekti varētu būt tie, kuri dotu jaunus impulsus. Kārļa Videnieka Rīgas 77. vidusskolas skolēni vairākkārt ir piedalījušies starptautiskās sadarbības projektos, līdz ar to pētījumam tika izvirzīts mērķis-noskaidrot, kā darbošanās starptautiskajos projektos ietekmē 9. un 10. klases skolēnu starpkultūru izpratnes attīstību.
Pētījuma metode ir atsevišķa gadījuma pētījums. Lai šo pētījumu veiktu, tika studēta teorētiskā literatūra par starpkultūru izpratnes un starptautisko projektu būtību. Datu vākšanai tika izmantota skolēnu un skolotāju anketēšana, lai uzzinātu viņu viedokli par projekta laikā iegūto starpkultūru izpratni, kā arī skolēnu eseju kontentanalīze, lai iegūtu viņu novērtējumu pēc Comenius projekta braucieniem uz Angliju un Vāciju.
Apkopojot skolēnu eseju un anketu datus, iegūti secinājumi, ka piedalīšanās starptautiskajos projektos ir labs sākums skolēnu starpkultūru izpratnes attīstībā, jo skolēni ieguvuši zināšanas par savu un citu valstu kultūru, izglītības sistēmu, atrodot kopīgās un atšķirīgās iezīmes, attieksmes maiņā pret atšķirīgo, kā arī stereotipu mazināšanā. The theme of Diploma paper is "International projects in developing students’ intercultural awareness in forms 9 and 10 ". Rapid changes in today's modern society, as well as the school's task to prepare pupils for life in a rapidly changing multicultural society, facilitating being open to others an evaluating themselves, world, learning and comparing their native language and language as well as learning about cultural diversity is very important.
Schools need diversity, and international projects be facilitated those who would give the new impulses. The students of Karlis Videnieks Riga Secondary school Nr.77 have participated in several international cooperation projects, therefore the study was to examine how in international projects contribute to intercultural development of the students’ in forms 9 and 10.
The research method is case study. To conduct this study, the theoretical literature on intercultural understanding and international projects was studied. The following data collection methods were used: for student and teacher questionnaires exploring their views on the role project in develop intercultural understanding, as well as content analysis of student essays to find their opinion about the Comenius project trips to England and Germany.
Summarizing the student’s essay and questionnaire data obtained from the findings that participation in international projects is a good start in student’s intercultural development because of students knowledge of their own and other cultures, educational systems, finding the common features and differences, attitudes shift for difference, and stereotypes in management.