Attieksmes pret grāmatu veidošana pirmsskolā
Author
Gendrjuka, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepējs, Mārtiņš
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Līdzšinējie novērojumi rāda, ka pirmsskolas vecuma bērni ļoti dažādi izturas pret grāmatu, tādēļ izvirzīju pētījuma mērķi: Analizēt grāmatu kā mācību līdzekli pirmsskolas izglītības iestādē un skolotāju, vecāku un bibliotekāru attieksmi pret to.
Kvalifikācijas darba tēma - „Attieksmes pret grāmatu veidošana pirmsskolā”.
Šo darbu var izmantot personas, kam interesē bērnu attieksmes veidošanās, daudzu autoru skatījums par grāmatas nozīmi bērnu dzīvē un pirmsskolas izglītības iestādes grāmatu tematiskās izvēles.
Darbā tiek apskatīti un skaidroti jēdzieni – attieksmes, grāmatas vērtība, grāmatu tematiskā izvēle, grāmatu atlases psiholoģiskais pamatojums.
Atslēgvārdi :
Attieksme, grāmata, literatūra, bibliotēka, pirmsskolas vecuma bērni, ģimene un skolotājs. Current observations show that pre-school children have different attitudes towards books, therefore the aim of the research was set as following: analysis of a book as a means of study in a kindergarten (or pre-school) and the role of teachers, parents and librarians in formation of the attitude of children towards books.
Theme of qualification work – “Creation of an Attitude in Children of Pre-school towards a Book”.
This research paper can be used by people who need to find out more about the formation of an attitude in children, about various authors’ views about the role of a book in a child’s life, as well as to find out how the choice of the books for pre-school children is made.
The research paper observes and explains the meanings of the words – attitude, value of a book, theme choice of the books, and psychological basis for the book choice.
Key Words:
Attitude, book, literature, library, pre-school children, family and teacher.