Skaitļu un matemātisko darbību apguve ar pasaku palīdzību 1.klasē
Author
Krasone, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir skaitļu un matemātisko darbību apguve ar pasaku palīdzību 1.klasē.
Darba mērķis ir pētīt, kādas iespējas sniedz skaitļu un matemātisko darbību apguve ar pasaku palīdzību.
Darba pirmajā nodaļā tiek pētītas skolēnu vecumposma īpatnības saistībā ar pētāmo problēmu. Tiek analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par iztēli un tās veicinātājiem.
Otrajā nodaļā tika izstrādāta pedagoģiskā izmēģinājuma darbības matemātikas programma izmantojot pasakas.
Trešajā nodaļā tiek analizēta vecāku anketēšana un skolēnu pārbaudes darbu rezultāti.
Darba gaitā apstiprinājās izvirzītais pētījuma jautājums, ka mērķa sasniegšana var notikt tad, ja skolotājs pazīst bērna vecumposma likumsakarības un izmanto atbilstošas pasakas.
Darba apjoms: 99.lpp.
Atslēgas vārdi: iztēle, pasaka, vizualizācija, stundas saturs, matemātikas programma The theme of the diploma work is the teaching of numbers and mathematical operations with the help of fairy -tales in the grade 1.
The purpose of the diploma work is to research how to use fairy- tales at lessons to teach numbers and mathematical operations.
In the first part of the diploma work there has been researched the specific characters of the age of the pupils in connection with the subject being researched. There have been analysed the statements of teachers and psychologists about the imagination and its promoter.
In the second part there has been worked out program for teaching mathematics using fairy-tales.
In the third part there has been analized the survey of the parents and the results ot the tests of the pupils.
In the course of the work it has been confirmed that the learning results can be reached if the teacher knows the distinguishing features of the age of the pupils and uses appropriate methods of teaching.
The volume of the work consists of 99 pages.
Keywords:fantasy, fairy-tale, visualization, the content of the lessons, the mathematics program.