Pētniecisko metožu izmantošana izziņas intereses rosināšanai dabaszinībās sākumskolas 1.klasē
Autor
Dzene, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs „Pētniecisko metožu izmantošana izziņas intereses rosināšanai dabaszinības sākumskolas 1. klasē” veikts ar mērķi noskaidrot pētniecisko metožu izmantošanu izziņas intereses rosināšanai dabaszinībās sākumskolas 1. klasē.
Tika izstrādātas un aprobētas 22 pētnieciskās metodes, lai rosinātu skolēnu izziņas interesi par dabaszinībām. Pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā apstiprinājās, ka pētniecisko metožu izmantošanā skolēnos tiek rosināta un veicināta izziņas interese.
Diplomdarbs sastāv no 4 daļām:
1. Pētnieciskās metodes un to analīze.
2. Izziņas intereses rosināšanas un attīstīšanas iespējas.
3. Pētniecisko metožu izmantošanas dabaszinībās izvērtējums izziņas intereses rosināšanai sākumskolas mācību procesā.
4. Mācību priekšmeta programma dabaszinībās 1. klases 1. semestrim izziņas intereses rosināšanai, izmantojot pētnieciskās metodes.
Darba apjoms 166 lpp. Darbs sastāv no 18 tabulām, 17 attēliem, 44 izmantotās literatūras avotiem, 39 pielikumiem. The objective of the diploma work ”Research methods in use of cognative interest in stimulating the primary first class” was to clarify the effectiveness of the research methods used in the process of learning during science lessons.
In order to stimulate cognative interest in science 22 research methods have been worked out and approbated. Our pedagogical research has proved that applying the research methods has stimulated and furthered cognative interest of pupils.
The diploma work consists of 4 parts:
1.The research methods and their analysis.
2.The possibilities of stimulation and development of cognative interest.
3.Estimation of applied research methods for furthering of cognative interest in the process of learning at primary school.
4.The syllabus of science lessons for the first term for the primary first class, applying the research methods to stimulate cognative interest of pupils.
The diploma work consists of 166 pages and includes 18 tables, 17 pictures, the list of 44 references, 39 appendixes.