Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorGaigale, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:35:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:35:43Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other17709en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11982
dc.description.abstractSanita Gaigale ir izstrādājusi maģistra darbu „Mobinga izpausmes augstskolu vidē”, kura mērķis ir analizēt pasniedzēju un studentu savstarpējās attiecības un noskaidrot, vai augstskolu vidē pastāv slēptais mobings. Darbā tiek apskatīts vides jēdziens, organizācijas kultūra, augstskola kā organizācija, savstarpējo attiecību veidošanās principi, studentu un pasniedzēju savstarpējās attiecības. Autore aplūko mobingu kā parādību un tā izpausmes augstskolu vidē. Maģistra darba ietvaros trijās augstskolās tika veikta studentu (vienā augstskolā pasniedzēju) anketēšana, lai noskaidrotu, vai starp studentiem un pasniedzējiem pastāv slēptais mobings, kādi ir negatīvu savstarpējo attiecību cēloņi. Pētījuma rezultāti liecina, ka slēptais mobings augstskolās pastāv daļēji, tā biežākās izpausmes ir baumu izplatīšana, aprunāšana, nevērība un intrigas. Studentu un pasniedzēju savstarpējās attiecības ietekmē intereses zudums, liela darba slodze, motivācijas trūkums, nevēlēšanās sadarboties un neuzticēšanās. Maģistra darba rezultāti var tikt izmantoti, lai uzlabotu studentu un pasniedzēju savstarpējās attiecības. Maģistra darbā ir 3 teorētiskās nodaļas un 1 empīriski pētnieciskā nodaļa. Darba apjoms ir 80 lappuses. Atslēgvārdi: mobings, organizācijas kultūra, psiholoģiskais klimats, savstarpējās attiecības augstskolā.en_US
dc.description.abstractSanita Gaigale has worked out the Master Paper ‘Mobbing within the Framework of the Environment of Higher Education Establishment’. The aim of the Master Paper was to analyse tutors’ and students’ interrelation and to find out if hidden mobbing exists in Higher Education Establishments. Concept of environment, culture of organisation, Higher Education Establishment as organisation, principles of interrelation, students’ and tutors’ interrelations has been analysed. The author looks at mobbing as the fact and the expression in the environment of the Higher Education Establishment. Within the framework of the Master Paper questionnaire for students was carried out in three Higher Education Establishments (in one of them for tutors) to find out if among students and tutors exists hidden mobbing and what the negative interrelation reasons are. The results of the research show that hidden mobbing exists partly in the Higher Education Establishment and its frequent forms are distribution of rumours, gossiping, inattentiveness and intrigues. Students’ and tutors’ interrelation are affected by loss of interest, high work load, lack of motivation, unwillingness to cooperate and distrust. The results gathered in the process of the Master Paper can be used to improve students’ and tutors’ interrelation. The amount of Master Paper is 80 pages. Key words: mobbing, culture of organisation, psychological climate, interrelation in Higher Education Establishments.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMobinga izpausmes augstskolu vidē.en_US
dc.title.alternativeExpression of mobbing in higher education.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record