Lasītprasmes veicināšana latviešu valodas stundās 3. klasē
Author
Grigorjeva, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā „Lasītprasmes veicināšana latviešu valodas stundās 3. klasē” skatīta un pētīta problēma, kas raksturīga Latvijas skolās, kā veicināt skolēnu lasītprasmi, kā līdzekli izmantojot latviešu valodas mācību saturu un metodiku.
Darbā veikts empīrisks pētījums par skolēnu lasītprasmi, viņu lasīšanas paradumiem, attieksmi pret grāmatām. Lai pārliecinātos par to, kādiem pedagoģiskiem līdzekļiem veltīta īpaša vērība, lai veicinātu skolēnu lasītprasmi, tika veikts pedagoģiskais eksperiments. Darbā apkopoti tā rezultāti un piedāvāti priekšlikumi latviešu valodas stundām.
Atslēgvārdi – lasītprasme, lasāmais teksts, analīze, izpratne, lietojums. In reserarch paper ”Promotion of literacy in Latvian’s lessons in form 3” is looked through and in quired problem that is tupical in Latvia’s schools how to promote pupils’ literacy using as tool Latvian’s lessons content and methods.
The case study is used in research about pupils’ literacy, thein reading way and attitude against books.
Pedagogical experiment was carried out to make certain which pedagogical resources are given special attention to promote pupils’ literacy.
The results and proposals for Latvian’s lessons are summed up in this research paper.
Key words: literacy, reading text, analysis, comprehension, use.