Darbs ar apdāvinātiem bērniem 2.klasē mācību tēmas "Tekstiltehnikas" apguvē mājturībā un tehnoloģijās
Author
Skvorcova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Elīnas Skvorcovas diplomdarba tēma „Darbs ar apdāvinātiem bērniem 2. klasē mācību tēmā „Tekstiltehnikas” mājturībā un tehnoloģijās” izvēlēta tādēļ, ka apdāvinātība ir viena no interesantākajām dabas parādībām, un darbs ar apdāvinātiem skolēniem ir katra skolotāja darbadienas neatņemama sastāvdaļa.
Diplomdarba teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par apdāvinātiem bērniem, viņu galvenajām problēmām skolā, alternatīvās izglītības iespējām apdāvinātiem bērniem, spēju veidiem, mācību diferenciāciju un individualizāciju.
Praktiskajā daļā ir parādīta mājturības un tehnoloģiju tematiskā plāna izveide mācību tēmai „Tekstiltehnikas” 2. klasē un analizēta tā aprobācija.
Atslēgvārdi: apdāvinātība, mācību diferenciācija, mācību individualizācija, mājturība un tehnoloģijas, sākumskola. The theme of Elina Skvorcova’s diploma research work “Work with gifted children in the acquisition of the theme „Textile techniques” in Grade 2” is chosen taking into account the fact that giftedness is one of the most fascinating manifestations of Nature. Work with gifted children is the constituting part of every teacher’s everyday work.
In the diploma theoretical part there is analyzed literature concerning gifted children, the options for gifted children to get alternative education according to their abilities, learning processes differentiation and individualization.
The calendar-theme plan creation for the chosen theme “Textile techniques in Home economics and technologies” is analyzed and tested.
Keywords: giftedness, learning differentiation and individualization, Home economics and technologies, elementary school.