Integrēto mācību formu izmantošana angļu valodas un informātikas priekšmetu apguvē 7.klasēs
Author
Bogdanova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu sabiedrība izvirza stingras konkurētspējas prasības. Aktualizējas nepieciešamība būt gatavam operatīvi rast nestandarta risinājumus dažādās problēmsituācijās. Kā galvenās tiek izvirzītas cilvēka rakstura īpašības – griba un iztēle, patstāvība un drosme risinājumu atrašanā, mērķtiecīgums, iniciatīva. Līdz ar to aktualizējas jautājums par skolotāja meistarību, par viņa spējām radoši organizēt mācību procesu, sekmēt skolēnu tēlainās un radošās domāšanas attīstību.
„Integrēto mācību formu izmantošana angļu valodas un informātikas priekšmetu apguvē 7. klasē” darbam ir mērķis: izpētīt integrētās mācību formas lietderīgumu skolēnu angļu valodas un informātikas priekšmetu prasmju pilnveidošanai.
Darba teorētiskajā daļā tika aplūkoti integrēto mācību stundu tipi un formas, to ietekme skolēnu domāšanas sekmēšanai.
Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības laikā tika novadītas un analizētas integrētās mācību stundas angļu valoda-informātika. Izmēģinājuma darbības rezultāti parādīja, ka, izmantojot integrētās mācību formas stundu laikā, skolēniem paaugstinājās mācību motivācija, ieinteresētība par apgūstamajiem priekšmetiem, kā arī uzlabojās skolēnu sasniegumi mācību priekšmetu apguvē.
Lai gan integrētajām mācībām ir virkne priekšrocību, mācību stundu formu un tipu dažādība, taču nevajadzētu visu mācību procesu organizēt tikai balstoties uz šo mācību formu, jo katram mācību priekšmetam ir savas specifiskās īpatnības, kuras ir jāmāca tikai noteiktā mācību priekšmeta ietvaros. Nowadays society sets strict competitiveness demands. The necessity to be ready to find nonstandard solutions in different problem situations is getting more urgent. Person’s character traits, such as will and imagination, independence and courage in solution finding, ambitiousness, initiative are brought forward as the most significant. Thus the question about teacher’s professionalism, his ability to organize study process creatively, to enable development of student’s imaginative and creative thinking is becoming very popular.
The Diploma paper’s “Use of integrated learning in English and Computer Studies lessons in form 7” aim is to investigate usefulness of integrated study form in developing the skills of English and Computer Studies for students.
There were showed the types and forms of integrated lessons in the theoretical part, their influence on promotion of student’s thinking.
During the pedagogical action research there were taught and analysed integrated English-Computer Studies lessons. The results of action research showed that during integrated study form lessons, students’ motivation to learn increased, as well as interest about the subjects and their achievements in them.
Despite all advantages of integrated lessons, variety of lesson forms and types, it is not a good idea to plan all lessons based on this study form because each subject has its specifics which must be taught only in this particular subject.