Stāsti angļu valodas vārdu apguvei pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Sirmais Hrešková, Jaroslava
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
The Diploma Paper was written in order to explore how storytelling can be used to teach English vocabulary to very young learners (under 7). Teaching a foreign language to very young learners (VYL) has become more and more popular, but it is necessary to search for the appropriate ways how to teach them as this learners’ category is specific because of their peculiarities and abilities.
Studying literature sources on teaching very young learners, the author of the Diploma Paper came to the conclusion that storytelling as a method could be one of the interesting and useful ways how a target language could be taught. Appropriate story and storytelling activities could encourage learners to participate actively in learning process and enjoy the process itself without noticing that they are learning.
To do a research, the author conducted a case study in the kindergarten “Buratino” in Valmiera for 2 months. 15 students aged 5-6 years took part in this research.
In order to collect data, the following data collection methods were used: questionnaire for parents in order to learn how VYL prefer to learn English; observations checklist in order to see how VYL learn new words during the lessons and tests for learners in order to find out new words they have learnt.
By analysing the questionnaires, the author found that children prefer to learn by asking parents to translate words or by watching cartoons. According to the observation checklists filled in by two observers, learners enjoyed the storytelling process and they used the target vocabulary as well. The analysis of the tests conducted before and after implementation of storytelling activities showed that learners were successful in learning vocabulary with the help of the particular storytelling activities.
The author of the Diploma Paper suggests foreign language teachers using storytelling in their lessons as it is an effective way how to teach vocabulary to very young learners. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā stāstus var izmantot vārdu krājuma apguvei angļu valodas nodarbībās, strādājot ar pirmskolas vecuma bērniem (jaunākiem par 7 gadiem). Angļu valodas apguve pirmskolas vecumā ir kļuvusi ļoti populāra., tāpēc ir ļoti svarīgi meklēt piemērotus paņēmienus, kā ar bērniem strādāt, pamatojoties uz šī vecumposma īpatnībām un interesēm.
Izpētot literatūras avotus par mācībām pirmsskolas vecumā, Diplomdarba autore secināja, ka stāsti kā metodiskais paņēmiens ir interesants un noderīgs veids, kā apgūt angļu valodu. Piemēroti stāsti un uzdevumi, kas ar tiem saistīti, mudina bērnus aktīvi līdzdarboties mācību procesā un apgūt valodu, pat nepamanot, kā notiek mācības.
Tika veikt atsevišķa gadījuma pētījums Valmieras bērnudārzā ‘Buratīno’. Tas ilga divus mēnešus, tajā piedalījās 15 piecus un sešus gadus veci bērni
Pētījumā tika izmantotas šādas datu vākšanas metodes – anketa vecākiem, lai uzzinātu, kā viņu bērniem labāk patīk apgūt angļu valodu (mājās, ārpus nodarbībām); novērojumu lapas – lai redzētu, kā bērni nodarbību laikā mācās jaunos vārdiņus, kā arī divi kontroldarbi, lai noskaidrotu, kurus vārdus bērni ir iemācījušies.
Analizējot anketēšanas rezultātus, autore noskaidroja, ka bērni vislabprātāk apgūst valodu, jautājot vecākiem iztulkot vārdus va arī skatoties animācijas filmas. Novērojumu lapas, kuras aizpildīja divi novērotāji, parādīja, ka bērniem patika stāsta klausīšanās, kuras laikā viņi izmantoja apgūstamos vārdus. Kontroldarbu, kurus bērni pildīja pirms un pēc stāsta izmantošanas, analīze parādīja, ka bērni ir sekmīgi apguvuši vārdus.
Diplomdarba autore iesaka angļu valodas skolotājiem izmantot stāstus angļu valodas nodarbībās, jo tā pimsskolas vecuma bērniem tiek dota iespēja apgūt vārdu krājumu.