Kolāža Anrī Matisa darbos kā ierosmes un izpētes avots vizuālās mākslas stundās 2. klasē
Author
Vītola, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Kolāža Anrī Matisa darbos kā ierosmes un izpētes avots vizuālās mākslas stundās 2. klasē” galvenais mērķis ir izpētīt kolāžas tehnikas izmantošanas iespējas vizuālās mākslas stundās 2. klasē, iepazīstot fovisma pārstāvja Anrī Matisa daiļradi. Lai to realizētu tiek izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta un apraksta Anrī Matisa daiļradi un viņa kolāžas, veic vizuālās mākslas pamatizglītības standarta un programmas izpēti, izzina un apraksta skolēnu vecumposma īpatnības, izstrādā un pedagoģiskajā praksē realizē uzdevumu kopu 2. klasē, veic piemērotāko mācību metožu atlasi un sniedz to lietderības un nepieciešamības pamatojumu, analizē un rezumē pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā gūtos rezultātus.
Diplomdarba noslēguma daļā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir pievienotas mākslas darbu reprodukciju kopijas, stundā izmantotais uzskates līdzeklis (prezentācija Power Point), skolēnu mācību process un viņu darbi, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtējumu tabulas ar sasniegtajiem rezultātiem.
Atslēgvārdi: kolāža, A. Matiss, krāsa, kooperatīvā mācīšana. The main goal of master paper „Cut-outs in Henri Matisse works as a source of initiative and investigation in lessons of fine arts in form 2” is to explore the use possibilities of cut-outs technique in the lessons of fine arts, getting acquainted with works of fauvism fiduciary Matisse. To realize that several tasks are set where the author researches and describes works and cut-outs of Henri Matisse, investigates the standard and programme of elementary education, finds out and describes the peculiarities of pupils’ age groups, works out and realises in practice cluster of tasks for form 2, chooses the appropriate scholastic methods and gives reasons for their usefulness and necessity, analyses and summarizes the results gained in pedagogical investigation.
At the end of master paper one can get acquainted with the results of the investigation. In annex the following materials are added: reproductions of fine art, visual aid (PowerPoint presentation) used in lessons, the learning process of pupils and their works, the developed cluster of tasks and assessment tables with achieved results.
Key words: cut-out, Henri Matisse, colour, cooperative teaching.