Marijas Montesori pedagoģisko principu izmantošana sajūtu attīstībai trīs līdz četrus gadus veciem bērniem
Author
Dzērve, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma: Marijas Montesori pedagoģisko principu izmantošana sajūtu attīstībai trīs līdz četrus
gadus veciem bērniem
Kvalifikācijas darba autore: Vita Dzērve
Kvalifikācijas darba vadītāja: lekt.,mag. paed., I. Šūmane
Kvalifikācijas darba apjoms: 57 lpp.,16 attēli, 1 pielikums, 19 izmantoti literatūras avoti
Pētījuma mērķis: izpētīt un praksē aprobēt M. Montesori pedagoģiskos principus trīs līdz
četrus
gadus veciem bērniem sajūtu attīstības veicināšanai.
Darba pirmajā daļā analizēta M. Montesori pedagoģisko principu rašanās un tās būtība. M.
Montesori pedagoģiskās darba vispārējas nostādnes. Parādītas bērna personiskās attīstības
iespējas viņa paša darbībā atbilstoši viņa individualitātei.
Otrajā daļā izpētīta M. Montesori pedagoģisko principu izmantošana grupā 3-4 gadu
vecumā. M.Montesori didaktiskais materiāls, kas sekmīgāk attīsta sensorās spējas. Bērnu
interesē pats darbošanās process.
Trešajā daļā- novērojuma karšu analīze 5 mēnešu garumā, kā arī secinājumi. Ieteikumi
vecākiem un pirmsskolas skolotājām.
Atslēgas vārdi: M. Montesori pedagoģiskie principi, sajūtas, vecums 3-4 gadi. Theme: Pedagogical principles of Maria Montessori of the sense development for three –
for years old children.
The author of qualification work: Vita Dzerve
Research work leader: paed. lekt. I. Sumane
The size of qualification work: 57 pages, 16 pictures, 1 annex, 19 literature list
The goal of research: to find out the methodic of Maria Montesori in application facility in
developing feeling in preparatory school in junior preparatory age.
In qualification work first part is analyzed ensue of M. Montesori methodic and its ens.
The viewpoint of M. Montesori pedagogical work overall. Is showed children personal
developmental facilities in its own afoot accordingly it individuality.
In part two is researched the use of M. Montesori methodic in junior age group. M.
Montesori didactic materials, which more successful develop sensor facilities. Children are
interested in acting process by it self.
In the part three- the analyses of observation card, during 5 month, and conclusions. The
recommendations are for parents and teachers of preparatory school.
Keywords: The methodic of M. Montesori, ability of sensor, feelings, age 3-4.