• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu ar Dauna sindromu agrīnās attīstības sekmēšana sociālās aprūpes iestādē

Thumbnail
View/Open
299-22878-Jurka_Ilze_ij08117.pdf (944.3Kb)
Author
Jurka, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs uzrakstīts latviešu valodā uz 43 lapas. Tas satur 2 pielikumus, 4 tabulas, 5 attēlus un 41 literatūras avota atsauksmi. Darba mērķis: Izpētīt bērnu ar Dauna sindromu agrīnās attīstības veicināšanas iespējas. Lai sasniegtu definēto darba mērķi autors veicis sekojošus darba uzdevumus: •Teorētiskās un metodiskās literatūras analīze; •Bērnu ar Dauna sindromu sekmēšanas iespēju izpēte; •Paņēmienu un rotaļu elementu, kurus var izmantot bērnu ikdienas aprūpes procesā, apkopošana; •Empīriskā pētījuma rezultātu analīze. Rezultāti: Autore aprobējusi paņēmienus un rotaļu elementus, kas veicina bērnu ar Dauna sindromu agrīno attīstību. Atslēgas vārdi: Dauna sindroms, sociālās aprūpes iestāde, bērni ar Dauna sindromu.
 
Diploma is written in Latvian on 43 pages. It contains 2 attachments, 4 tables, 5 images and 41 literature sources. Aim of the work: To investigate a child with Down's syndrome early development opportunities. In order to achieve the defined objective of the work, the following tasks are carried out by the author: •Theoretical and methodological analysis of literature; •Research how to facilitate Children with Down syndrome; •Gathering of the methods and the toy elements, which can be used for child day care process; •Empirical analysis of the study results. Results: The author approbated the techniques and play elements that contribute a baby with Down syndrome early development. Keywords: Down syndrome, social care institutions, children with Down syndrome.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12107
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV