Skolēnu interpunkcijas prasmju padziļināšana un nostiprināšana latviešu valodas stundās 11.klasē
Author
Nagle, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Interpunkcijas jautājumu padziļināšana un nostiprināšana latviešu valodas stundās 11.klasē” mērķis ir izveidot mācību stundu ciklu 11.klases audzēkņu interpunkcijas prasmju padziļināšanai un nostiprināšanai un aprobēt to pedagoģiskajā procesā.
Pētījuma problēma – kā 11.klases skolēniem palīdzēt padziļināt un nostiprināt interpunkcijas prasmes, izmantojot dažādus uzdevumus, dažādas darba organizācijas formas un daudzveidīgas mācību metodes un metodiskos paņēmienus.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, kurās atspoguļoti interpunkcijas teorētiskie aspekti, interpunkcijas problemātika latviešu valodas mācību saturā vidusskolā, kā arī no mācību stundu cikla, kas aprobēts pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā DACVĢ 11.klasē. Mācību stundu cikls sastāv no 8 stundām.
Pēc pedagoģiskās izmēģinājumdarbības var secināt, ka vidusskolēniem ir uzlabojušās interpunkcijas prasmes. Interpunkcijas prasmes uzlabojas, ja tās regulāri tiek padziļinātas, kontrolētas un nostiprinātas.
Atslēgvārdi: interpunkcija, valodas kompetence, mācību līdzekļi, mācību metode, metodiskais paņēmiens, interpretācija. The objective of the graduation work „Deepening and consolidation of pupils’ punctuation skills in Latvian language lessons in Grade 11” is to deepen and improve the pupils’ punctuation skills and approbate it in the pedagogical process. The issue of the study is how to help Grade11 pupils deepen and improve punctuation skills while using various tasks, diverse work organization forms and multiform teaching methods and methodological techniques.
The graduation paper consists of the introduction and 4 chapters, which reflect the aspects and punctuation problems in the teaching content of the Latvian language in a secondary school as well as the lesson cycle which has been approbated in the pedagogical test enactment in Grade11, Friendly Appeal Cesis State Grammar School. The lesson cycle consists of 8 lessons.
The pedagogical test enactment has made to conclude that secondary school pupils have improved their punctuation skills. The punctuation skills can be improved if they are regularly deepened, checked and improved.
Key words: interpunction, language competence, teaching means, teaching method, methadological method, interpretation.