Show simple item record

dc.contributor.advisorGolubeva, Ausmaen_US
dc.contributor.authorDudkina, Marutaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:08Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22892en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12111
dc.description.abstractDiplomdarbs - Mācību satura izstrāde un īstenošana tēmai „Vardarbība pusaudžu vidū” sociālo zinību stundās 6.klasē sastāv no anotācijas, ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu saraksta un pielikumiem. Diplomdarba ievadā tiek pamatota temata izvēle un aktualitāte, izvirzīti pētījuma jautājumi, darba mērķis un uzdevumi, izmantotās pētniecības metodes, pētījuma bāze, un darba struktūra. Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par mācību satura izstrādes nosacījumiem, ievērojot skolēnu vecumposmu, pētīti un analizēti mācību satura reglamentējošie dokumenti. Diplomdarba otrajā nodaļā tiek pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par vardarbību kā problēmu pusaudžu vidū, meklēta vardarbības cēloņu un izpausmes kopsakarība. Pamatojoties uz analizētajiem pētījumiem par vardarbības izplatību, veikti secinājumi par vardarbību kā problēmas aktualitāti pusaudžu vidū. Trešajā nodaļā ir izpētīti un izvērtēti metodiskie materiāli par mācību saturu vardarbības jautājumiem pamatskolā. Diplomdarba ceturtajā nodaļā ir veikts praktiskais pētījums, kurā, ievērojot pētījumu organizācijas un metodoloģijas pamatprincipus, iegūta un analizēta informācija par pētāmo problēmu. Diplomdarba saturs ir vērsts uz to, lai, pamatojoties uz literatūras izpēti un praktisko pētījumu, pierādītu un pamatotu, ka vardarbība ir izplatīta un aktuāla problēma pusaudžu vidū. Meklējot risinājuma ceļus problēmas risināšanā, diplomdarba ietvaros izstrādāts un īstenots mācību saturs tēmai „Vardarbība pusaudžu vidū” sociālo zinību stundās 6.klasē. 6.klase ir vecumposms, kuru E. Eriksons dēvē par identitātes meklējumu stadiju. Šajā vecumposmā vissvarīgākā vajadzība, pēc personības attīstības psihosociālās teorijas autora E. Eriksona domām, - būt pieņemtam vienaudžu grupā. Apgūstot tēmu par vardarbību šajā vecumposmā, pusaudžiem parādās iespēja izvēlēties tos iekļaušanas veidus, kas nav vardarbīgi un neapdraud pašu un apkārtējos. Nobeigumā iekļauti secinājumi, kas radušies literatūras un pētījumu analīzes laikā, veicot praktisko pētījumu un īstenojot izstrādāto mācību saturu. Pielikumā pievienoti sociālo zinību stundās izmantotie uzskates un izdales materiāli, aptaujas anketa skolēniem, intervijas jautājumi speciālistiem, stundu pašanalīze, stundas novērtēšanas anketa un mentora stundu vērtējums. Atslēgvārdi: mācību saturs, vardarbība pusaudžu vidū, skolēnu vecumposms.en_US
dc.description.abstractDiploma thesis- creating and realizing learning content about topic “Violence among teenagers” in social science lessons in Form 6, consists of annotation, introduction, 4 parts, conclusions, bibliography and annexes. In the introductory part are given reasons of choosing the topic and its actuality, set out research points, aim and objectives, research base and methods, structure of the work. In the first part of the diploma thesis is studied the pedagogical and psychological literature about curriculum and selection of learning content, taking into consideration children’s age, are studied and analyzed regulatory documents. In the second part of the diploma thesis is studied the pedagogical and psychological literature about violence among the teenagers, found out connection between causes and results. Basing on the analyzed researches about the widespread of violence, are made conclusions about violence as a problem among students. In the third part are studied and evaluated methodological materials about violence problem. The fourth part is a practical research, where considering principles of organization and methodology, is collected and analyzed information about the research problem. The content of the diploma thesis is made to describe and to prove that violence is widespread and actual problem among teenagers. Finding solution paths for this problem, is worked out and practically tested learning content “Violence among teenagers” for social science lessons in Form 6. Form 6 is an age, which E.Erikson calls self-identity searching stage. According to E.Erikson, in this age the most important is to be accepted among peers. Acquiring the topic about violence in this age group, teenagers can choose involving ways without violence and those which don’t endanger themselves and others. Finally are given conclusions, what have worked out from analyzing the literature and researches and using teaching materials practically. In Annex are attached visual aids and handouts, used in the social science lessons, questionnaires for students, interview’s questions for specialists, lessons’ introspection, lesson’s assessment questionnaire, and mentor’s assessment. Keywords: curriculum, violence among teenagers, students age.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību satura izstrāde un īstenošana tēmai "Vardarbība pusaudžu vidū" sociālo zinību stundās 6.klasēen_US
dc.title.alternativeDevelopment and implementation of the teaching/learning content for the theme „Violence among adolescents” in social studies lessons in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record