Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejsen_US
dc.contributor.authorMeinarte, Maritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:09Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23112en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12121
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: ,,Bērnu lasītprasme, uzsākot mācības skolā.’’ Darba mērķis: izpētīt 6-7 - gadīgo bērnu lasītprasmi, uzsākot pamatizglītības pakāpes ieguvi, lai sniegtu rekomendācijas par mācību procesa uzlabošanas iespējām sākumskolā. Maģistra darba apjoms: anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, teorētiskā un praktiskā daļa, literatūras un avotu saraksts 61 vienības, secinājumi, ieteikumi, pielikumi. Teorētiskajā daļā ir 3 nodaļas un 10 apakšnodaļas, analizēta zinātniskā literatūra, atziņas par pirmsskolas izglītības nozīmi, valodas un runas būtību lasītprasmes veicināšanā, 6-7 - gadīgo bērnu gatavību pamatizglītības ieguvei. Empīriskajā daļā autore veic eksperimentālu darbības pētījumu un iegūto datu analīzi. Pētījumā piedalījās 43 bērni, uzsākot mācības skolā, bērnu vecāki, pedagoģiskais personāls. Pētījuma gaitā tika noskaidrota skolēnu lasītprasme, izmantojot lasīšanas testu, veikta skolotāju un vecāku anketēšana, intervija. Praktiskajā pētījumā pārbaudīti izstrādātie vērtēšanas kritēriji. Rezultāti liecina par atšķirīgu skolēnu lasītprasmes līmeni, uzsākot mācības skolā, 14% nav apguvuši elementāru lasītprasmi. 14 % skolēnu ir ar ļoti augstiem sasniegumiem lasītprasmē. Jāizvērtē valsts līmenī to bērnu uzņemšana skolā, kuri nav apguvuši elementāru lasītprasmi, lai savlaicīgi veiktu diagnostiku, piesaistītu atbalsta speciālistus, kuri iesaistītu programmā, kas maksimāli īsā laikā uzlabotu lasītprasmi, kas ir pamats mācību procesa uzlabošanai. Darba apjoms: 78 lpp., 22 attēli, 6 tabulas, 5 pielikumi . Atslēgvārdi: lasītprasme, pirmsskolas izglītība, 6-7 - gadīgi bērni, vērtēšana. -en_US
dc.description.abstractMaster's Thesis Title: ,,Children's reading skills early in school.'' Master's thesis aims at exploring the 6-7 year-old children's reading, elementary grades start mining in order to provide recommendations for improving learning opportunities for school. Master the amount of work: an introduction to the theoretical and practical part of the literature and a source list 61 items, conclusions and recommendations. Theoretical part consists of three chapters and ten subdivisions, analyzed scientific literature, knowledge about the importance of early childhood education, speech and language nature of literacy promotion, 6-7 year-old. The study showed students' reading skills through reading test, in teachers 'and parents' questionnaires, interview. A practical study examined developed evaluation criteria. The results show a difference in students' literacy levels early in school, 14% have not mastered basic reading skills. 14% of students have a very high achievements in reading. For the national level, enrollment of children who have not mastered basic reading skills in order to take timely diagnosis attract support specialists who are involved in the program, which is to immediately improve the reading skills that are the foundation for process improvement. Working volume 78, 22 images, 6 tables, 5 supplements. Keywords: literacy, early childhood education, 6-7 year-olds assessed. -en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleBērnu lasītprasme, uzsākot mācības skolā.en_US
dc.title.alternativeChildren's reading literary beginning studies at school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record