Videomateriālu izmantošana komunikatīvo prasmju attīstīšanai dažādos krievu valodas kā svešvalodas stundas posmos
Author
Cibankova, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
«Videomateriālu izmantošana komunikatīvo prasmju attīstīšanai dažādos krievu valodas kā svešvalodas stundas posmos» -Rīga 2012.g. Darba autore Edīte Cibankova. Darbs veltīts mūsdienīgo inovatīvo metožu pielietošanas iespējām, apgūstot krievu valodu kā svešvalodu.
Esošā darba mērķis bija daudzveidīgu uzdevumu veidošana dažādiem stundas posmiem, izmantojot videomateriālus, kas veicina skolēnu komunikatīvo prasmju attīstību un šo materiālu izmantošanas lietderīgus vidusskolā.
Darba mērķa sasniegšanai tika veikts vecumposmu attīstības īpatnību un komunikatīvo prasmju teorētiskais pētījums. Balstoties uz veikto anketēšanas analīzi, personīgiem novērojumiem tika izveidoti un aprobēti uzdevumi (izmantojot videomateriālus) ar mērķiem un pielietošanas metodiskajiem ieteikumiem dažādiem stundas posmiem 11.klasē. Diploma darba pieliekumam ir pievienots disks ar videomateriāliem.
Pētījuma gaitā tika atklāts, ka videomateriālu izmantošana dažādos stundas posmos motivē skolēnus apgūt valodu, stimulē vidusskolēnu komunikatīvās kompetences attīstību.
Atslēgas vārdi: autentiskie viseomateriāli, krievu valoda kā svešvaloda, komunikatīvās prasmes, runāšana. The use of video materials as a tool to raise students’ communicative skills in the Russion language classroom as a foreign classroom in different stages of a lesson. –Riga,2012. The author of the Diploma Paper Edite Cybankova.
The Diploma Paper is about a variety of opportunities connected with up-to-date innovative methods while learning Russian as a foreign language.
The aim of the Diploma Paper was to create various activities and tasks for different stages of a lesson using video materials that promote the development of students’ communicative skills and the effectiveness of these materials in secondary school.
The study of a theoretical literature about age peculiarities and communicative skills was made in order to reach the aim of the diploma Paper.
The tasks which included the need of video materials were created and approbated based on the analysis of the questionnaire and the author of the Diploma Paper observation. They were complemented with the aims and methodological suggestions for different stages of lessons in Grade 11. In the Appendix of The Diploma Paper is a CD with the video materials.
During the case study the author of the Diploma Paper found out that the usage of video materials in different stages of the lesson motivate students language acquisition and stimulate the development of communicative skills among secondary school students.
Key words: authentic video materials, Russian language, communicative skills, speaking.