Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorSiliņa, Birutaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:16Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:16Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23526en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12158
dc.description.abstractTautas dziesmas un pasakas kā fonemātiskās uztveres veicinātāja pirmsskolas vecuma bērniem. Diplomdarba apjoms: 50. lpp., 9 tabulas (diagrammas), izmantoti 56 literatūras avoti. Darbā izanalizēta teorētiskā literatūra, izpētīts bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, noskaidrota fonemātiskās uztveres nozīme bērnu valodas attīstībā, veikts pētījums, kurā noskaidrots bērnu zināšanu līmenis, vecāku ieinteresētība bērnu fonemātiskās uztveres attīstībā. Atslēgas vārdi: tautas dziesmas, pasakas, fonemātiskā uztvere, pirmsskolas vecuma bērni.en_US
dc.description.abstractThe topic of the Diploma Paper: Folksongs and Folktales as Promoters of Phonemic Perception in Children at Pre-school Age. The author of the Paper: Biruta Siliņa The advisor: Doc., Dr. paed. Rasma Vīgante The volume of the Paper: 50 pages, 9 charts (diagrams), 56 literature sources. The Paper consists of the analysis of theoretical literature, study of the pedagogically psychological characterization of the target group, defined principles of the importance of phonemic perception in the development of child’s language, the study to find out the level of the knowledge of the target group and parents’ interest in developing child’s phonemic perception. Research question: in what ways does the use of folksongs and folktales promote phonemic perception in children at pre-school age? Aim: to define the ways how the use of folksongs and folktales promote phonemic perception in children at pre - school age. Objectives: to study theoretical literature that corresponds with the topen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTautas dziesmas un pasakas kā fonemātiskās uztveres veicinātājas pirmsskolas vecuma bērniemen_US
dc.title.alternativeFolk songs and fairy tales as promoters of the preschool children’s phonematic perceptionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record