Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorStaško, Agritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:16Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:16Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other23564en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12160
dc.description.abstractDarba tēma: Tikumiskā audzināšana C līmeņa izglītojamiem ar vidēji smagu un smagu garīgu atpalicību un vairākiem smagiem attīstības traucējumiem. Darba autors: Agrita Staško Darba zinātniskais vadītājs: Dr. Paed. Doc. Rasma Vīgante Atslēgas vārdi: vērtības, audzināšana, tikumisks, C līmeņa izglītojamie ar vidēji smagu un smagu garīgu atpalicību un vairākiem smagiem attīstības traucējumiem. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt tikumisko vērtību ietekmi bērna audzināšanā. Pētījuma hipotēze: Bērna personība attīstīsies un pilnveidosies, ja : •pieaugušais būs tikumisko vērtību paudējs jeb paraugs, •pedagogam būs atbilstoša pedagoģiskā kompetence, •būs radīta atbilstoša vide skolā, •būs skolas un ģimenes atbalsts. Pētījuma uzdevumi: 1. salīdzināt un analizēt teorētisko literatūru atbilstoši pētījuma jomai, 2. pētīt un analizēt internāta skolotāja dienasgrāmatu, izmantojot audzināšanas pieredzi izglītības iestādē, 3. apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, 4. izstrādāt audzināšanas nodarbības tikumiskajā audzināšanā. Pētīšanas metodes: 1. teorētiskās literatūras salīdzinošā analīze. 2. dokumentu analīze, 3. intervijas, 4. datu apstrāde. Darba novitāte un praktiskā nozīme: Audzināšana vienmēr ir bijusi viens no galvenajiem pedagoģiskajiem uzdevumiem, sagatavojot jauno paaudzi dzīvei. Aktuāla tā ir arī šobrīd, jo Latvijas izglītības sistēma nav atrauta no reālās dzīves, procesiem valstī, ekonomikā, politikā, skolā, sabiedrībā un ģimenē. Vispārizglītojošajās un arī speciālajās skolās, kurās mācās bērni ar dažādiem attīstības traucējumiem, uzdevums ir izglītot un audzināt cilvēku, kurš spējīgs izvērtēt notiekošo un pieņemt atbilstošus lēmumus, veidojot viņu par personību. Audzināšanas pamatā ir jābūt vērtību izglītībai. Izglītībai ir jāveicina ne tikai cilvēka intelektuālā, bet arī morālā, garīgā un sociālā attīstība, kas nodrošina harmoniskas personības briedumu un sociāli labvēlīgu sabiedrību. Tikumiskā jeb morālā audzināšana ir jaunās paaudzes ievirze sabiedrisko attiecību sistēmā atbilstoši tās prasībām. Darbā apkopoto materiālu var izmantot speciālo skolu skolotāji, kā teorētisku un praktisku materiālu audzināšanas procesa pilnveidei. Darba struktūra: anotācija, saturs, četras nodaļas, nobeigums ar secinājumiem, 66 izmantotās literatūras un avotu saraksts, 7 pielikumi un izstrādātas 12 audzināšanas stundas. Darba apjoms: 75 lpp.en_US
dc.description.abstractResearch Paper Topic: Moral Behavioural Upbringing for the C Level Course Attendees with Moderate or Severe Mental Retardation and Several Serious Developmental Disorders. Author of the Research Paper: Agrita Staško Scientific Supervisor of the Research Paper: Dr. Paed. Doc. Rasma Vīgante Key words: values, communication, moral behavioural education and upbringing, C Level attendees with mental developmental disorders. Aim of the Research Paper: Research the implement of moral values in child education in theory and practice. Research Hypothesis: The personality of a child will develop and improve if: •an adult serves as an expressioner or an example of moral and intellectual values; •pedagogical educators have adequate pedagogical competence, ; •there is an appropriate and adequate conditions in a school ; •there is both school and family support. Research Tasks: 1) compare and analyse theoretical literature sources in accordance with research field, 2) research and analyse boarding-school teacher journals or their school diaries, using experience in training work in an educational institution, 3) summarize and analyse the results of the research, 4) create educational lesson models in moral and intellectual upbringing. Research Methods: 1) comparison and analysis of theoretical literature; 2) document analysis; 3) interviews; 4) data processing. Research Paper Novelty and Practical Meaning Education or upbringing has always been one of the most essential pedagogical aims in the ways of preparing new generation for life. It is current also nowadays, because the educational system in Latvia is not something separated from the real life, processes happening in the country, economics, politics, school, society and in a family. In the schools of general comprehensive and specialized education where pupils have diverse developmental disorders, the main target is to educate and upbring a person who would be able to evaluate different occasions in life and make adequate decisions, helping these pupils to become a personality. On the basis of upbringing, there shall be a value-grounded education. Education should advance not only intellectual, but also moral, mental and social development of a person, ensuring maturity of a harmonic person and socially favourable society. Intellectual or moral education is a trend in new generation in the field of social relation system accordingly to its requirements. It is possible for the specialized school teachers to make use of the Research Paper Material both theoretically and practically for improvement of education process. Paper Structure: an Abstract, Contents, 4 chapters, closing part with Conclusions, the list of 66 sources of literature, 7 appendices and drafts of 12 lessons. Paper Volume: 75 pagesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTikumiskā audzināšana C līmeņa izglītojamiem ar vidēji smagu un smagu garīgu atpalicību un vairākiem smagiem attīstības traucējumiemen_US
dc.title.alternativeMoral education of C level learners with medium severe and severe mental retardedness and several severe developmental disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record