Sakrālās arhitektūras un mākslas pieminekļu izmantošana tēmas "Inflantija" apguvē Latvijas vēsturē 7.klasē.
Author
Klovāne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mintaurs, Mārtiņš
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma „Sakrālās arhitektūras un mākslas pieminekļu izmantošana tēmas „Inflantija” apguvē Latvijas vēsturē 7.klasē”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot sakrālās arhitektūras un mākslas pieminekļu izmantošanas iespējas Latvijas vēstures stundās, apgūstot tēmu „Inflantija”. Svarīgākie uzdevumi ir noskaidrot kultūras mantojuma objektu izmantošanas iespējas mācību procesā, sagatavot metodisko izstrādni un veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību.
Pētījuma rezultātā izveidota un aprobēta metodiskā izstrādne divām nodarbībām. Viena ir mācību ekskursija uz Pasienes katoļu baznīcu, otrs ir virtuālais ceļojums pa Latgales katoļu baznīcām mācību stundas ietvaros. Pētījumā izmantotas 9 katoļu baznīcas, akcentējot 3 no tām: Pasieni, Raipoli un Aglonu.
Atslēgvārdi: kultūras mantojums, Latgale, katoļu baznīca, svētglezna, mācību ekskursija The theme of the research work is ‘The use of sacral architecture and art monuments in the acquisition of the theme ‘Inflantia’ in history of Latvia in Grade 7.’ The aim of the research is to clarify the possibilities of using the sacred architecture and art monuments in the lessons of history of Latvia, acquiring the theme ‘Inflantia’. The most important tasks are to find out the possibilities of using cultural heritage objects in the learning process, to prepare methodological development and to carry out pedagogical testing activities.
Methodological developments for two lessons are created and approved in the result of the research. One of them is study trip to Pasiene Catholic church, the other – virtual trip to Latgale Catholic churches within the lesson. 9 Catholic churches are used in the research, emphasizing 3 of them: Pasiene, Raipole and Aglona.
Keywords: cultural heritage, Latgale, Catholic Church, icon, study trip.