Vērtību aktualizācija literatūras stundās 4. klasē
Автор
Strazdiņa, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēmas „Vērtību aktualizācija literatūras stundās 4. klasē” ietvaros pētīta problēma, kā organizēt mācību procesu literatūras stundās 4. klasē, lai aktualizētu tādas vērtības kā grāmata, tradīcijas, čaklums, draudzība, atbildība, tolerance, mīlestība, drosme.
Pētījuma mērķis – pētīt iespējas, kā organizēt skolotāja un skolēnu sadarbību literatūras stundās, lai sekmētu skolēnu vērtību sapratni. Darba teorētiskajā daļā sniegts ieskats vērtību izglītībā 4. klases literatūras mācību kontekstā un padziļināti izpētīts mācību procesā izmantojamais mācību līdzeklis „Literatūra 4. klasei”, autoru kolektīvs: A. Kalve, I. Stikāne, S. Tretjakova.
Darbā sniegts pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā organizēto vērtīborientējošo literatūras mācību stundu tematiskais plānojums un stundu gaitas apraksti, kā arī izklāstīts mācību metožu, metodisko paņēmienu un darba organizācijas formu izvēles pamatojums un lietojums. Pielikumā pievienoti skolēnu darbu paraugi, autores izveidotās darb- This paper “Actualization of values in literature lessons in Grade 4.” researches organization of the learning process during Latvian literature classes in Form 4. The principal objective of the study is actualization of such values as books, traditions, diligence, friendship, responsibility, tolerance, love, courage and integrity.
The study aims to research ways of organizing student-teacher cooperation during the literature classes in order to promote students’ understanding about values in life. The theoretical part of the paper provides insight into value education in the context of Latvian literature curriculum in Form 4 and presents in-depth analysis of the textbook used in the learning process – Latvian Literature for Form 4, written by a group of authors: A. Kalve, I. Stikāne, S. Tretjakova.
This paper presents the thematic plan of the value-oriented Latvian literature classes organized during the pedagogical research period, and lesson descriptions, as well as pro