Pedagoģiskie nosacījumi ārpusklases pasākumu organizēšanai skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Birzgale, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Pedagoģiskie nosacījumi ārpusklases pasākumu organizēšanai skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgas attīstības traucējumiem”.
Teorētiskajā daļā tiek apskatīta svētku un ārpusklases pasākumu būtība, pasākumu plānošana sadarbībā ar bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgas attīstības traucējumiem, aprakstīti nosacījumi, kā tiek plānoti un organizēti pasākumi.
Praktiskajā daļā tiek pētīta un attēlota praktiskā darbībā ar bērniem, izmantojot aktualizētos nosacījumus, kā arī piedāvāta novadītā pasākuma (Sporta svētki) analīze.
Ņemot vērā katra skolnieka individuālas iespējas, ir ļoti svarīgi organizēt ārpusklases darbību tā, lai katrs bērns varētu parādīt sevi, ņemt dalību savu iespēju robežās. Tā mēs respektējam šos bērnus kā personību, neatkarīgi no viņu fiziskā un veselības stāvokļa.
Izpētot bērnus ar vidēji smagiem un smagiem attīstības traucējumiem piedalīšanos ārpusklases pasākumos, autore secināja, ka darbā izvirzītā hipotēze un mērķis ir apstiprinājusies. The theme of degree work: "Teaching conditions in the organization of out-of-school activities for schoolchildren with middle and serious malfunction of intellectual development."
In the theoretical part is considered the essence of holidays and out-of-school activities, planning activities in collaboration with children with middle and serious malfunction of intellectual development, described conditions under which activities are being planned and organized.
In the practical part is explored and described the practical work with children, using mentioned in the hypothesis teaching conditions, and also is offered analysis of the event (Sporting holiday).
Taking into account the individual capabilities of each schoolchild, it is very important to organize out-of-school activities so that every child could show one`s worth, to take part to the extent of one's abilities. So we respect these children as individuals, regardless of their physical and intellectual development.
Exploring the participation of children with with middle and serious malfunction of intellectual development in out-of-school activities, the author concludes that suggested in the degree work hypothesis and aim have been confirmed.