Rīgas viduslaiku materiālās kultūras mantojums kā tēma Latvijas vēsturē 10.klasē
Author
Pilāne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma autore ir Linda Pilāne. Pētījums ir par Rīgas viduslaiku materiālās kultūras mantojumu kā tēmu Latvijas vēsturē 10. klasē. Pētījuma mērķis ir izzināt lokālās vēstures apguves iespējas vidējā vispārējā izglītībā 10. klasē Latvijas vēstures mācību priekšmetā, izmantojot Rīgas viduslaiku materiālās kultūras mantojuma tēmu. Pētījuma uzdevumi ir izstrādāt uzdevumu kopu Rīgas viduslaiku materiālās kultūras mantojuma apguvei, to aprobēt un izdarīt secinājumus. Uzdevumu kopā ir izmantotas vairākas mācību metodes- mācību ekskursija, lekcija, kooperatīvais darbs, individuālais darbs, darbs ar karti. Pētījumā apstiprinājās pētījuma hipotēze, ka izmantojot mācību procesā Rīgas viduslaiku materiālās kultūras mantojumu, būtiski palielinājās skolēnu zināšanas un izpratne par savas pilsētas vēsturi. Pētījuma bāze ir Rīgas 69. vidusskolas 10. b klases 17 skolēni. Pētījums sastāv no 3 nodaļām un 10 pielikumiem. Darba apjoms ir 63 lapaspuses. The author of the research work is Linda Pilane. The theme of the research work is Material Cultural Heritage of Riga of the Period of Middle Ages as the theme to introduce the topic to the pupils of form 10 teaching the subject History of Latvia. The aim of the thesis is to research the possibilities of acquiring the issues of the local history in form ten teaching the subject History of Latvia applying the topic of material cultural heritage of Riga of the period of Middle Ages. The goals are to create a set of different tasks to acquire cultural heritage of Riga, to approbate it and to draw the conclusions. There is a variety of methods included in the set such as educational excursions, lectures, co-operative work, individual work, studying with a map. The hypothesis has been proved- the interest of the pupils about the history of their native town has been increased remarkably applying the teaching aids of the material cultural heritage of Riga during the teaching process.