• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvu mācību līdzekļu izstrāde tematu “Elektrolītiskā disociācija” un “Reakcijas elektrolītu šķīdumos” apguvē ķīmijā

Thumbnail
View/Open
299-29174-Olins_Ugis_uo11003.pdf (2.695Mb)
Author
Oliņš, Uģis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Interaktīvās tāfeles iespēju izmantošana tematu „Elektrolītiskā disociācija” un „Reakcijas elektrolītu šķīdumos” apguvē ķīmijā. Oliņš U., zinātniskais vadītājs Dr. ķīm., docents Jāzeps Logins. Diplomdarbs, 47 lappuses, 16 attēli, 3 tabulas, 3 shēmas, 13 literatūras avoti, 7 pielikumi. Latviešu valodā. Diplomdarbā ir izstrādāti interaktīvās tāfeles mācību materiāli skolēniem un metodiskie norādījumi skolotājiem ķīmijas tematam „Elektrolītiskā disociācija” un „Reakcijas elektrolītu šķīdumos” apguvei vidusskolā, balstoties uz IT jēgpilnas un efektīvas izmantošanas kritērijiem. Darbā analizētas ekspertu anketas par IT un izstrādāto mācību līdzekļu izmantošanas efektivitāti mācību procesā. Pielikumā dotas ķīmijas skolotāju aptaujas anketa un izstrādāto interaktīvo darba lapu ekrānkopijas. INTERAKTĪVS MĀCĪBU LĪDZEKLIS, ELEKTROLĪTISKĀ DISOCIĀCIJA, ĶĪMIJAS MĀCĪBU PROCESS, ĶĪMISKĀS REAKCIJAS, SKOLOTĀJA IT KOMPETENCE
 
Use of interactive whiteboard in teaching Electrolitic Dissociation and Reactions of Electrolyte Solutions in Chemistry. Author: Oliņš, U., Scientific Supervisor: dr. chem., Logins, J. Qualiying Exam Thesis, 47 pages, 16 figure, 3 tables, 3 schematic diagrams, 13 references, 7 appendices. In Latvian. The aim of the Thesis is the design interactive and effective instructional materials for teaching Electrolitic Dissociation and Reactions of Electrolyte Solutions in Chemistry. The instructional modules Electrolitic Dissociation and Reactions of Electrolyte Solutions developed for this Thesis were sent for trial to 25 surveyed teachers in various Latvian schools. The Thesis includes instructional guidelines for Chemistry teachers on the use of information and communication technologies in teaching and instructional materials developed in accordance with criteria for meaningful and effective use of ICT. INTERACTIVE INSTRUCTIONAL MATERIALS, ELECTROLYTIC DISSOCIATION, CHEMISTRY LEARNING PROCESS, CHEMICAL REACTIONS, TEACHER IT COMPETENCE
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12238
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV