Motivāciju veicinošās stratēģijas vārdu krājuma apguves procesā pamatskolā
Author
Čulkova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sokolova, Valentīna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Motivāciju veicinošās stratēģijas vārdu krājuma apguves procesā pamatskolā“ mērķis ir izzināt vārdu krājuma apguves metodes un noteikt kā ir iespējams efektīvāk vingrināt vārdu krājumu skolēniem pamatskolā 5. un 6. klasēs.
Darbs sastāv no 2 daļām. Pirmā daļā ir analizēta zinātniskā literatūra, normatīvie dokumenti un Internetā iegūta informācija par vārdu karājuma nozīmi valodas apgūšanas procesā. Tika noteikti kritēriji vārdu krājuma izvēlei saskaņā ar mācību priekšmeta programmu. Darbā ir analizēti skolēnu uztveres tipi un motivācijas veicināšanas iespējas vācu valodas apguves procesā. Darbā ir aprakstītas vairākas metodes vārdu krājuma vingrināšanai, īpaša uzmanība tika veltīta mācību spēlēm.
Darbā otrā daļā ir veikts pedagoģiskais eksperiments balstoties uz literatūras analīzes rezultātā iegūtām atzinām. Ir izstrādāti 3 stundu apraksti ar mācību spēļu izmantošanu vārdu krājuma vingrināšanai un apguvei. Ir izstrādāts viens stundas apraksts, kurš balstās uz vārdu pastāvīgu atkārtošanu stundā, ka arī jauno vārdu prezentāciju ar bilžu palīdzību. Tika veiktas aptaujas lai noskaidrotu izmantotu metožu ietekmi uz skolēnu motivāciju un tika analizēti skolēnu zināšanu rezultāti. Darbā ir secināts, ka mācību spēles paaugstina skolēnu motivāciju un palīdz vieglāk apgūt vārdu krājumu
Atslēgvārdi: vārdu krājums, mācību spēles, motivācija, leksika, metodes. Das Ziel der Diplomarbeit “ Motivationssteigernde Lernstrategien beim Wortschatzerwerb in der Grundschule“ ist die Methoden des Wortschatzerwerbes zu erforschen und darzustellen, d.h.wie man den Wortschatz effektiver in der 5. und 6. Klassen Ņben kann.
Die Arbeit besteht aus 2 Teilen. In dem ersten Teil wurde die methodisch-didaktische Literatur, zum Thema „Wortschatzerwerb im DaF - Unterricht” recherchiert. Die Kriterien zur Wortschatzauswahl werden entsprechend dem Programm fŅr Fremdsprachen (Deutsch) festgestellt. In der Arbeit werden die Lerntypentheorie und MotivationstegerungsmĻglichkeiten bei dem Sprachenerwerb analysiert. Es werden verschiedene Lernstrategien beim Wortschatzerwerb beschrieben, und der besondere Akzent wird dabei auf die Lernspiele gesetzt.
In dem zweiten Teil der Arbeit wird das pädagogische Experiment durchgefŅhrt. Drei StundenentwŅrfe werden als Belegmaterialien vorgelegt. Ein Stundenentwurf stŅtzt sich auf die systematische Wiederholung des Wortschatzes in der Stunde und Wortschatzpräsentation mit Hilfe von Bildern. Die Umfrage wird unternommen um die Einwirkung der benutzten Methoden auf die SchŅlermotivation zu bestimmen. Es wird schlussgefolgert dass, die Lernspiele die Motivation der SchŅler steigern und beim Wortschatzlernen gut behilflich sein kĻnnen.
SchlusswĻrter: Wortschatz, Lernspiele, Motivation, Lexik, Lernstrategien.