Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorGulbe, Ilgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:36:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:36:35Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other33441en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12311
dc.description.abstractAutores mērķis bija izpētīt teatrālo rotaļu ietekmi uz pirmsskolas bērnu runas attīstību. Ar teatrālo rotaļu metodi ir iespējams attīstīt un pilnveidot bērnu valodu. Teatrālās rotaļas veicina bērnu runas attīstību. Valoda ir atklāta kā viens no svarīgākajiem cilvēka psihiskajiem procesiem. Tā kā cilvēks ir sociāla būtne, tad savstarpējās saskarsmes veidošanā nozīmīga loma ir skaidri artikulētai, bagātai, emocionālai valodai, runai. Ļoti svarīgi ir attīstīt bērnu fantāziju un radošumu tieši pirmsskolas vecumā. Pētījuma praktiskajā daļā autore izvirza bērnu valodas attīstības kritērijus – vārdu krājums, skaņu izruna, izteiksmīga runa, sīko pirkstu muskulatūras attīstība, mīmika – žestu valoda, stāsta pēc attēla. Autore šos kritērijus ir izpētījusi gada garumā un secinājusi, ka ar teatrālo palīdzību ir iespējams veicināt un pilnveidot bērnu runas attīstību. Autore darbā ir analizējusi savu kolēģu – mūzikas un sporta skolotāju sadarbības iespējas, ar mērķi pilnveidot apmācības procesu. Darbā atklāta sadarbība ar skolas logopēdi, veikta bērnu runas analīze. Autore izmantojot dažādās teatrālo rotaļu metodes, veikusi korekcijas bērnu valodas attīstībā. Darbs ir aktuāls un nozīmīgs, līdz ar to svarīgi būtu iepazīstināt ar pētījuma rezultātiem arī citus PII pedagogus, tādējādi veicinot teatrālo rotaļu metodes aktualizāciju pirmsskolas izglītības apmācību procesā. Atslēgas vārdi – runa, rotaļa, izaugsme.en_US
dc.description.abstractThe author’s aim was to study the impact of theatrical play of preschool children’s speech development. With a theatrical play approach makes it possible to develop and improve children’s language. Theatrical games contribute to children’s speech development. Language has been detected as one of the most inmortant human mental processes. Since man is a social being. The mutual contacts play an important role is clearly articulated , rich, emocional language and speech. It’s important to develop children’s imagination and creativity in pre – primary age. Study the practical part of the author sets the criteria for children’s language development – vocabulary, pronunciation sounds, expressive speech, the small finger muscle development, gesture – a gesture language, tell by the picture. The author has studied these criteria throught out the year and concluded, that the theatrical has the potential to promote and improve children’s speech development. The author has analyzed his colleagues – the music and sports teachers, to co – operation with the aim to improve the training process. The author cooperated also with the school speech therapist, and made a speech analysis of children. The author using a different method of theatrical play, made the corrections in children’s language. The work is urgent and important, so it would be important to present the results of a study to other teachers of pre – school, contributing to the theatrical play the updating method of pre – school learning process. Keywords – speech, play, growth.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTeatrālās rotaļas izmantošana 2-4 gadīgu bērnu runas attīstībāen_US
dc.title.alternativeTheatrical games contribute to children's speech developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record