dc.contributor.advisor | Vīgante, Rasma | en_US |
dc.contributor.author | Gulbe, Ilga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:36:35Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:36:35Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 33441 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12311 | |
dc.description.abstract | Autores mērķis bija izpētīt teatrālo rotaļu ietekmi uz pirmsskolas bērnu runas
attīstību. Ar teatrālo rotaļu metodi ir iespējams attīstīt un pilnveidot bērnu valodu.
Teatrālās rotaļas veicina bērnu runas attīstību.
Valoda ir atklāta kā viens no svarīgākajiem cilvēka psihiskajiem procesiem. Tā kā
cilvēks ir sociāla būtne, tad savstarpējās saskarsmes veidošanā nozīmīga loma ir skaidri
artikulētai, bagātai, emocionālai valodai, runai. Ļoti svarīgi ir attīstīt bērnu fantāziju un
radošumu tieši pirmsskolas vecumā.
Pētījuma praktiskajā daļā autore izvirza bērnu valodas attīstības kritērijus – vārdu
krājums, skaņu izruna, izteiksmīga runa, sīko pirkstu muskulatūras attīstība, mīmika –
žestu valoda, stāsta pēc attēla. Autore šos kritērijus ir izpētījusi gada garumā un
secinājusi, ka ar teatrālo palīdzību ir iespējams veicināt un pilnveidot bērnu runas
attīstību.
Autore darbā ir analizējusi savu kolēģu – mūzikas un sporta skolotāju sadarbības
iespējas, ar mērķi pilnveidot apmācības procesu. Darbā atklāta sadarbība ar skolas
logopēdi, veikta bērnu runas analīze.
Autore izmantojot dažādās teatrālo rotaļu metodes, veikusi korekcijas bērnu
valodas attīstībā.
Darbs ir aktuāls un nozīmīgs, līdz ar to svarīgi būtu iepazīstināt ar pētījuma
rezultātiem arī citus PII pedagogus, tādējādi veicinot teatrālo rotaļu metodes
aktualizāciju pirmsskolas izglītības apmācību procesā.
Atslēgas vārdi – runa, rotaļa, izaugsme. | en_US |
dc.description.abstract | The author’s aim was to study the impact of theatrical play of preschool children’s
speech development. With a theatrical play approach makes it possible to develop and
improve children’s language. Theatrical games contribute to children’s speech
development.
Language has been detected as one of the most inmortant human mental
processes. Since man is a social being. The mutual contacts play an important role is
clearly articulated , rich, emocional language and speech. It’s important to develop
children’s imagination and creativity in pre – primary age.
Study the practical part of the author sets the criteria for children’s language
development – vocabulary, pronunciation sounds, expressive speech, the small finger
muscle development, gesture – a gesture language, tell by the picture. The author has
studied these criteria throught out the year and concluded, that the theatrical has the
potential to promote and improve children’s speech development.
The author has analyzed his colleagues – the music and sports teachers, to co –
operation with the aim to improve the training process. The author cooperated also with
the school speech therapist, and made a speech analysis of children.
The author using a different method of theatrical play, made the corrections in
children’s language.
The work is urgent and important, so it would be important to present the results of
a study to other teachers of pre – school, contributing to the theatrical play the updating
method of pre – school learning process.
Keywords – speech, play, growth. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Teatrālās rotaļas izmantošana 2-4 gadīgu bērnu runas attīstībā | en_US |
dc.title.alternative | Theatrical games contribute to children's speech development | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |