20.gadsimta 50.-60.gadu latviešu un krievu dzejas apguve mazākumtautību vidusskolā
Автор
Vaišļa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Narodovska, Iveta
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Elīna Vaišļa. 20.gadsimta 50.-60.gadu latviešu un krievu dzejas apguve mazākumtautību vidusskolā
Darba vadītāja – lektore Iveta Narodovska.
Diplomdarba tēmas izvēli nosaka problēmas aktualitāte tā brīža situācijā skolā: jaunatnes intereses zušana dzejas izzināšanā mūsdienu tehnoloģiju un plašsaziņas līdzekļu straujās attīstības dēļ.
Diplomdarba mērķis – izstrādāt metodisku materiālu mazākumtautības vidusskolai 20. gadsimta 50.-60.gadu latviešu un krievu dzejas apguvē.
Diplomdarbs sastāv no anotācijas, ievada, trīs nodaļām, noslēguma, literatūras saraksta un pielikuma. Darba apjoms 60 lpp., pielikumi 14 , izmantoto avotu un literatūras vienību daudzums 55 .
Pirmā nodaļa veltīta literatūras kā mācību priekšmeta specifikai un mācību metodēm literatūras apguvē.
Otrajā nodaļā t pētītas literatūras tendences 20. gs. 50.-60.gadu latviešu un krievu dzejā.
Trešajā nodaļā apkopoti praktiskie uzdevumi un metodiskās norādes to izmantošanā.
Nobeigumā ir secinājumi un izmantotās literatūras saraksts. Elīna Vaišļa „The acquisition of the 50’s- 60’s years of the 20th century Latvian and Russian poetry in minority high school”.
Scientific advisor: Iveta Narodovska, lecturer
The choice of the topic was influenced by the topicality of the problem in nowadays schools: the loss of the interest in the cognition of the poetry because of the fast technology and mass-media development.
The aim: to work out teaching aids for the acquisition of the 50’s- 60’s years of the 20th century Latvian and Russian poetry in minority high school.
The paper contains: annotation, introduction, 3 chapters, 60 conclusion, 55 bibliography resources and 14 appendixes.
The outline of the paper: the paper consists of three chapters. The first chapter contains the information on the specifications and the teaching methods of the subject in the literature acquisition. The second chapter investigates literature tendencies in the 50’s- 60’s of the 20th century in Latvian and Russian poetry. The third chapter analyzes and summarizes practical exercises and methodological references on their use.