Bioloģijas terminu vārdnīcas veidošana bioloģijas jēdzienu apguvē
View/ Open
Author
Fenhane, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kusiņa, Maruta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bioloģijas terminu vārdnīcas veidošana bioloģijas jēdzienu apguvē. Fenhane I., zinātniskā vadītāja M. biol. Kusiņa M. Diplomdarbs, 27 lappuses, 7 attēli, 1 tabula, izmantoti 14 literatūras avoti, 8 pielikumi. Latviešu valodā.
Bioloģijas mācību pamatskolas kursā ir dauzd jēdzienu, kurus skolēniem ir grūtības izprast un līdz ar to atcerēties. Tādēļ praksē tika izmēģināta metode (pēc klasifikācijas ietilpst pierakstu metodē), ar kuras palīdzību skolēni var apgūt un izprast jēdzienus labāk. Pētījuma ietvaros apskatīta literatūra par cilvēka domāšanu, atmiņu, uzmanību, kā arī noskaidrota un izanalizēta skolēnu attieksme pret piedāvāto metodi – vārdnīcu veidošanu. Pamatota šīs metodes vajadzība, apgūstot bioloģiju skolā.
Domāšana, atmiņa, uzmanība, metodes, uztvere, vārdnīcas veidošana. The development of the dictionary of biology terms in the acquisition of biology concepts. Fenhane I., scientific supervisor M. biol. Kusiņa M. Diploma paper, 27 pages, 7 pictures, 1 table, 14 literature sources in Bibliography, 7 appendices. In the Latvian language.
Pupils hear many biology terms in the course of learning biology in basic school which they find difficult to understand and thus to remember. Therefore the author tried out a method in her practice (according to classification it belongs to the noting methods) with the help of which pupils can acquire and understand the terms better. The study treats the literature on human thinking, memory, attention as well as studied and analyzed pupils’ attitude to the offered method – the use of dictionaries. The necessity of applying this method in the acquisition of biology at school has been justified.
Key words: thinking, memory, attention, methods, perception, the development of a dictionary.