Praktisku uzdevumu izmantošana skolēnu motivācijas veidošanā matemātikas stundās pamatskolā 7.-9.klasē
Author
Riekstiņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Praktisku uzdevumu izmantošana skolēnu motivācijas veidošanā matemātikas stundās pamatskolā 7.-9.klasē” mērķis bija pamatot praktisku uzdevumu kā mācību motivācijas veidotāju izmantošanas lietderību matemātikas stundās.
Darba gaitā tika iegūta un analizēta informācija par skolēnu mācību motivāciju, tās veidošanās mehānismiem un pētīts, kā praktisku uzdevumu izmantošana matemātikas stundās 7.-9.klasēs varētu šo mācību motivāciju uzlabot. Tika veiktas 7.-9. klašu skolēnu aptaujas par mācību motivāciju un viņu attieksmi pret matemātiku un analizēti šo aptauju rezultāti.
Darbā ir analizēti dažādu praktisku uzdevumu veidi, to pielietojamība un ir izveidots praktisku uzdevumu apkopojums par dažādām 7.-9.klašu posmā apgūstamajām matemātikas tēmām.
Atslēgas vārdi: motivācija, matemātika, mācības, praktiski uzdevumi The aim of this graduation paper titled „The use of practical tasks for developing pupils’ motivation in mathematics in Grades 7-9 of basic school” is to substantiate the expedience of using practical tasks in order to build learning motivation in mathematics.
In carrying out this task information was obtained and analysed regarding pupils’ learning motivation and the mechanisms of the formation of this motivation; also, it was examined how the use of practical tasks in mathematics for grades 7 9 could improve this motivation. Questionnaires were carried out among pupils of grades 7 9 with regard to learning motivation and the attitude of the pupils towards mathematics; the results of these questionnaires were analysed.
This work analyses various types of practical tasks and their applicability; a summary of practical tasks for various mathematical topics that are taught in grades 7 9 has been developed.
Keywords: motivation, mathematics, learning, practical tasks