Kultūrmarķētu valodas vienību izmantošana 10.klases skolēnu sociokultūras prasmju attīstīšanā
Autor
Ercika, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā Kultūrmarķētu valodas vienību izmantošana 10. klases skolēnu sociokultūras prasmju attīstīšanā risināta problēma, kā latviešu valodas stundās sekmīgāk attīstīt sociokultūras prasmes, izzinot koncepta valoda nozīmi latviešu kultūrā. Pētījuma 3 nodaļās analizētas un apkopotas mācību materiāla izstrādei un aprobācijai nepieciešamās lingvistikas, lingvodidaktikas, pedagoģijas un psiholoģijas speciālistu atziņas, ceturtajā nodaļā pētāmās problēmas kontekstā vērtētas izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu zināšanas un prasmes, raksturota lingvodidaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija, analizēti skolēni sasniegumi.
Pētījuma mērķis - noskaidrot izveidotā mācību materiāla „Koncepts valoda latviešu pasaulainā” piemērotību 10.klases skolēnu sociokultūras un tekstveides prasmju attīstīšanai – sasniegts, jo tas sekmēja skolēnu prasmi atklāt vārda iekšējo tēlu, iegūt, izzināt kulturoloģisko informāciju no dažādiem avotiem, apkopot to un izmantot kulturoloģiski marķēta teksta veidošanā. In the Diploma Paper ‘The Use of Culturally Marked Language Units in the Development of Pupils’ Sociocultural Skills in Grade 10’ solved problem how to develop sociocultural skills at lessons, exploring the concept of language’s role in Latvian culture. There are analyzed, summarized linguistic, pedagogy and psychology specialists’ cognitions; evaluated pupils knowledge and skills, described linguodidactic material’s development and approbation, analyzed pupils achievements. The aim-to clarify the developed material suitability for developing pupils’ sociocultural and boilerplate’s skills is achieved; it conduce pupils’ ability to find the internal image of the word, to obtain, explore culturally information, to batch and use it for culturally marked text creation, expressing opinions, considering the structure of the text.