Laikmetīgā māksla kritiskās domāšanas pilnveidei vidusskolā
Author
Štauere, Madlēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Laikmetīgā māksla kritiskās domāšanas pilnveidei vidusskolā. Madlēna Štauere, darba vadītāja – Latvijas Universitātes Pedagoģijas psiholoģijas un mākslas fakultātes docente Austra Avotiņa.
Darbā analizētas laikmetīgās mākslas izmantošanas iespējas kritiskās domāšanas pilnveidei. Aprakstīta laikmetīgās mākslas vēsture, jaunizveidotās mākslas kustības un izpausmes veidi. Izcelta performances māksla tās un svarīgākie autori. Ņemot vērā skolēnu vecumposma īpatnības un izmantojot kritiskās domāšanas metodes, izstrādāts metodiskais materiāls tēmas apguvei.
Darba mērķis- Izpētīt laikmetīgo mākslu kritiskās domāšanas pilnveidei vidusskolā.
Secināts, ka, izvēloties atbilstošas kritiskās domāšanas metodes laikmetīgās mākslas analīzei, skolēnos tiek attīstītas prasmes argumentēti pamatot savu viedokli, analizēt, sintezēt un novērtēt informāciju.
Atslēgas vārdi: laikmetīgā māksla, performance, kritiskā domāšana Contemporary Art as Critical Thinking Improvement in Secondary School. Madlēna Štauere, adviser – University of Latvia Faculty of Education , Psychology and Art, assistant professor Austra Avotiņa .
Thesis analyzes the contemporary art as a tool to improve critical thinking. Skills. The author of thesis described history of contemporary art, newly established ways of art expression and movements. Highlighted performance art and its most important authors. Taking into account the students' age and using critical thinking methods, author developed methodological materials and learning topics.
The aim of the thesis is to explore contemporary art as a tool to improve critical thinking skills in Secondary school.
It can be concluded that choosing an appropriate critical thinking method for analyzing contemporary art, students' will develop skills to analyze, synthesize and evaluate informatics and formulate their own opinion.
Keywords: contemporary art, performance , critical think