Artikulācijas vingrinājumi skaņu izrunas korekcijai 5-6 gadīgiem bērniem ar izrunas traucējumiem
Author
Anoško, Lūcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Artikulācijas vingrinājumi skaņu izrunas korekcijai 5 – 6 gadīgiem bērniem ar izrunas traucējumiem
Darba autore: Lūcija Anoško
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele
Darbs sastāv no: 86 lappusēm, ievada, 4 nodaļām, teorētiskās daļas, prakstiskās daļas, nobeiguma, secinājumiem, 7 tabulām, 11 pielikumiem.
Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt, analizēt un praktiski pārbaudīt artikulācijas vingrinājumu lietderību skaņu izrunas korekcijai 5 – 6 gadīgiem bērniem ar runas traucējumiem.
Teorētiskajā daļā darba autore pētījusi un iepazinusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par pirmsskolas bērnu attīstību fiziskajā, kognitīvajā, sociālajā, emocionālajā aspektā, kā arī skaņu izrunas korekcijas paņēmienus, izmantojot artikulācijas vingrinājumus pirmsskolas vecuma bērniem.
Praktiskajā daļā darba autore apraksta savu pētījumu koriģējošā darbībā ar 5 – 6 gadīgiem bērniem ar runas traucējumiem pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma rezultāti ir apkopoti tabulās, diagrammās un attēlos.
Darba nobeigumā ir izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi vecākiem, pedagogiem un logopēdiem.
Atslēgas vārdi: artikulācijas vingrinājumi, skaņu izrunas korekcija, 5 – 6 gadīgie bērni, izrunas traucējumi. Name of the work: Articulatory Exercises for Sound Pronunciation Correction 5 – 6 Year Old Children with Sound Pronunciation Disoders
The work author: Lūcija Anoško
Supervisor: PhD professor Sarmīte Tūbele
Work consists of: 86 pages, introduction, 4 chapters, theoretical part, practical part, conclusions, 7 tables, 11 appendixes.
Research goal: to research and analyzed theoretically and to examine practically articulatory exercises efficiency for sound pronunciation correction in 5 – 6 year old children with sound pronunciation disoders.
In the theoretical part the author has researched and studied theoretical things of several authors about physical, cognitive, social, emotional development, as well as sound pronunciation correction methods used articulatory exercises for pre-school age children.
In the practical part the work author described her research work with 5 – 6 year olds children with sound disoders in the preschool educational institution.
The results of the work are summarized in the tables, diagrammas and pictures.
At the end of this research conclusions were drawn and recommendations for parents, pedagogues and speech therapists were offered.
Key words: articulatory exercises, sound pronunciation correction, 5 – 6 year old children, sound pronunciation disoders