Jūlija Straumes jūgendstila perioda tapetes un to mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte vizuālās mākslas stundās 9. klasē
Author
Samuilova, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Jūlija Straumes jūgendstila perioda tapetes un to mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte vizuālās mākslas stundās 9. klasē” mērķis ir iepazīties ar latviešu lietišķās mākslas meistaru Jūliju Straumi un viņa jūgendstila perioda tapetēs izmantotajiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem, kā arī to pielietošanu vizuālās mākslas stundās 9.klasē. Lai to realizētu tiek izvirzīti vairāki uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta un apraksta J.Straumes veidotajās tapetēs izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, veic vizuālās mākslas pamatizglītības standarta un programmas izpēti, pēta pusaudžu vecumposma īpatnības, izstrādā un realizē uzdevumu kopu 9. klasei, piemērojot atbilstošas pedagoģiskas metodes, kā arī analizē un apkopo pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā iegūtos rezultātus.
Diplomdarba noslēguma daļā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem, secinājumiem un gūtajām atziņām. Pielikumā ir iekļautas uzskates materiālos izmantotās mākslinieka darbu reprodukcijas, izdales materiāli, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtējumu tabulas un skolēnu darbu attēli.
Atsēgvārdi: Jūlijs Straume; pusaudži; tapetes; praktiskais darbs; fona raksts The main goal of graduation work: „ Art Nouveau wallpaper of July Straume and their artistic expression sudies at art lessons for grade 9” is to get information about Latvian applied arts master July Straume, study the means of artistic expression he used in his art nouveau wallpaper and the possibilities of using them in the 9th grade at visual art lessons. To achieve the goal, there are several tasks to accomplish.
Firstly, there has been done the research and description of J. Straume’s means of artistic expression and specific charter of teenage age and exploration of elementary school art education program. Secondly, a group of assigments were developed, the most appropriate methods were selected and performed in the grade 9 at visual art lessons. Finally, the analysis of the results acquired in the pedagogic experiment was done.
In the conclusion of work the research and achieved cognitions are given. In the supplement are reproductions of J. Straume works, visual aids, handout materials, group of assignments, evulation tables and reproductions of works of pupil.
Key words: July Straume, teenagers, wallpaper, creative work, background