dc.contributor.advisor | Geske, Andrejs | en_US |
dc.contributor.author | Tenis, Rūdolfs | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:37:16Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:37:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 45442 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12574 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbā pētīta skolēnu pašpārvaldes loma pilsonisko prasmju veidošanā skolā. Maģistra darbā analizētas teorētiskās nostādnes par pilsoniskās sabiedrības literatūru, par pilsoniskās sabiedrības un pilsoniskās izglītības veidošanos un, skolas vadības un skolotāja lomu pilsonisko prasmju veidošanā. Darbā analizēti avoti par mācību priekšmetu un neformālās izglītības lomu pilsoniskajā izglītībā, un tās ietekmi uz skolēnu pilsoniskajām prasmēm.
Skolā mūsdienās nav iedomājama bez skolēnu pašpārvaldes, jo šī institūcija pārstāv skolēnu intereses, kā arī veicina un attīsta skolēnu pilsoniskās prasmes darboties un organizēt pasākumus skolā un ārpus tās, risināt konfliktsituācijas, attīsta skolēnos prasmes sadarboties vairākos līmeņos skolā un, ārpus tās. Darbojoties skolēnu pašpārvaldē, skolēni attīsta spējas, kas saistītas ar iespēju iesaistīties sabiedrības pārvaldē, spēt risināt problēmas, kuras ietekmē gan vietējo, gan plašāku sabiedrību. Skolēnu pašpārvalde skolā sekmīgi var darboties tikai tad, ja skolas vadība ir ieinteresēta sadarboties, un spēj nodrošināt demokrātisku vidi skolā.
Empīriskajā pētījuma daļā maģistra darbā pētīta skolēnu pašpārvaldes loma pilsonisko prasmju veidošanās procesā skolā. Empīriskais pētījums tiek veidots izmantojot trīs dažādas anketas, kuras tiek izdalītas skolēnu pašpārvaldes dalībniekiem, skolas administrācijai un skolotājiem, kā arī skolēniem. Pētījumā tika izmantots kvantitatīvs gadījuma pētījums. Respondentu kopa tiek veidota no 11 skolēnu pašpārvaldes dalībniekiem, 30 skolotājiem un 181 skolēna. | en_US |
dc.description.abstract | In the thesis the role of student council is explored in terms of civic skills development. For the purposes of the theoretical part where theoretical viewpoints on development of civic society and civic education, also the literature on the development of civic society and civic education is analyzed. The role of school’s administration and teachers in providing the basis of civic skills development is explored. Also the analysis of literature on the role of study subjects and informal education in civic skills development is done and how they impact on students’ civic skills.
Today’s schools could not exist without school councils, since these institutions represent student interests as well as serve to promote and develop student civic skills to organize events, to solve problem situations and develop student cooperation skills at different levels within the school and outside it. Participating into school council’s activities students develops skills necessary for society administration, are able to solve problems affecting not just the local society. For successful school student council’s existence it is important to establish school administration’s support as well as democratic environment.
The empirical part of the thesis concentrates on the examination and analysis of student council’s role in civic skills development in a school. For the purposes of the empirical part of the paper, there were made three different questionnaires: for participants of a school student council, for school’s administration and teachers, for students. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Izglītības vadība | en_US |
dc.title | Skolēnu pašpārvaldes loma pilsoniskuma veidošanā skolā | en_US |
dc.title.alternative | Role of student institution impression citizenship school | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |