Sociālā darbība jauniešu klubā "JK nams jauniešu klubs" audzēkņu adekvāta pašvērtējuma veidošanā
Author
Ivanova, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gulbis, Jānis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Sociāli pedagoģiskā darbība bērnu un jauniešu klubā „JK NAMS JAUNIEŠU KLUBS” audzēkņu adekvāta pašvērtējuma veidošanā
Darba autors: Žanna Ivanova
Zinātniskais vadītājs: Jānis Gulbis
Diplomdarba apjoms: 76 lpp, tajā ievietoti 15 attēli, 2 tabulas, 36 bibliogrāfijas nosaukumi, 2 pielikumi.
Diplomdarbs izstrādāts sociālpedagoģiskā nozarē, sociālā psiholoģijas apakšnozarē. Tas sastāv no ievada, teorētiskās un eksperimentālās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem.
Atslēgas vārdi: PUSAUDZIS, ĢIMENE, ATTIECĪBAS, PAŠVĒRTĒJUMS, RISKA ĢIMENES, PAZEMINĀTS PAŠVĒRTĒJUMS, PAAUGSTINĀTS PAŠVĒRTĒJUMS,KOMPLEKSI, ADEKVĀTS PAŠVĒRTĒJUMS
Pētījuma mērķis: izpētīt pusaudžu vecumposmu, to ietekmējošos faktorus un ģimenes lomu pašvērtējuma veidošanā, riska ģimenes ka pašvērtējuma pazemināšanas avoti, pazeminātu un paaugstinātu pašvērtējumu
Pētījuma jautājums: Kā ģimene un ārejie apstakļi ietekmē pusaudžu pašvērtējuma veidošanos un kā var sniegt palīdzību adekvāta pašvērtējuma veidošanai?
Pētījuma uzdevumi:1) analizēt sociālpedagoģisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pusaudžu vecumposmu; pašvērtējuma teorijas;
2) analizēt sociālpedagoģisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par ģimenes ietekmi uz pusaudža adekvāta pašvērtējuma veidošanos.
Pētījuma objekts: pusaudži, ģimene, pazemināts, paaugstināts,adekvāts pašvērtējums, kompleksi
Pētījuma priekšmets: ģimenes attiecību ietekme uz pusaudžu adekvāta pašvērtējuma veidošanos
Pētījuma metodes:
1.Socialpedagoģiskās, pedagoģiskās literatūras studēšana un analīze,
2.Rozenberga metode,
3.Datu statistiskā apstrāde
Pētījuma bāze: Kluba „JK NAMS JAUNIEŠU KLUBS” 44 pusaudži (22 zēni, 22meitenes) vecumā no 14 līdz 18 gadiem. Darbu var izmantot, pedagoģiskās, profesionālo un akadēmisko studiju programmu studenti un pasniedzēji, kā arī vecāki. Social educational work in the children's and youths club of „JC House Club” in forming of an adequate self-esteem of pupils.
Work author: Žanna Ivanova
The scientific curator: Jānis Gulbis
Graduation work corpus: 76 pages, 15 pictures, 2 colonms, 36 literature titles, 2 apendixes.
The graduation work is work out in the area of social education, in the subarea of social psycology. That consists of: an introduction, theory and experimental parts, conclusion, literature titles and apendixes.
Key words: a teenager, family, relationship, self-esteem, families of risk, redused self-esteem, overstated self-esteem, an adequate self-esteem, complexes.
The goal of reserch: to explore the teenagers age, the impact making factors a well as family role in forming of self-esteem, the risk families as a source of reducing of self-esteem, reduced and an overstated self-esteem.
The subject of the research: How does the family and the outside circumstances make an impact on forming of the teenagers self-esteem and what we can do to help to buikd up an adequate self-esteem?
The issue of the research:
1.To analyse the social educational, psychological literature about teeagers age, the theory of self-esteem;
2.To analyse the social educational, psychological literature about family impact on building up og an adequate teeager self-esteem
The object of research: teenagers, family, reduced and overstated self-esteem, an adequate self-esteem, complexes.
The methods of the research:
1.Social educational, psycological literature analysis and study;
2.The Rozenberg method;
3.Data research;
The bases of the research: 44 teenagers of a „JC HOUSE CLUB” (22 boys, 22 girls) at age of 14-18. This work might be used by educational programme teachers, students and parents as well.