Mārketinga stratēģijas plānošana uzņēmumā.
Author
Eizāns, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Mārketinga stratēģijas izstrādāšana uzņēmumā” sastāv no 2 daļām – analītiskās apskates daļas un pētījumu daļas. Analītiskā daļa apskata mārketinga teoriju. Tā sastāv no mārketinga plānošanas posmu apskates, stratēģijas izstrādes procesa analīzes un mārketinga stratēģiju salīdzinājuma. Pētījumu daļā apskatīts uzņēmums SIA”Profs Latvija”, kur mārketinga plānošanas posmi apskatīti praktiski. Ņemot vērā šo pētījumu rezultātus, tiek izstrādāta uzņēmuma stratēģijas pilnveidošanas virzieni.
Bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz mārketinga stratēģijas plānošanas teorētiskajām atziņām un uzņēmuma “ Profs Latvija” mārketinga vides analīzi, izstrādāt priekšlikumus uznēmuma mārketinga stratēģijas pilnveidošanai
Bakalaura darba uzdevumi:
1.izskatīt mārketinga stratēģijas plānošanas teorētiskos aspektus;
2.izanalizēt stratēģijas izvēles modeļus;
3.izanalizēt uzņēmuma “Profs Latvija” mārketinga vides faktorus un to ietekmi uz uzņēmuma mārketinga stratēģijas izvēli;
4.izpētīt uzņēmuma “ Profs Latvija” attīstības mērķus tuvā, vidējā un ilgā termiņā;
5.izstrādāt priekšlikumus uznēmuma mārketinga stratēģijas pilnveidošanai.
Darbs tiek apskatīts 3 nodaļās:
1.Autors izskata mārketinga stratēģijas plānošanas teorētiskos aspektus, Un to ieviešanas nozīmi uzņēmumā. Sniegts detalizēts plānošanas posmu un stratēģijas izvēles modeļu apraksts.
2.Autors izskata uzņēmuma „Profs Latvija” mārketinga vides analīze. Nodaļā ir izskatīts īss uzņēmuma apraksts, galvenie to raksturojošie rādītāji. Iekšējās, ārējās vides faktoru un SVID analīze.
3.Autors izkata uzņēmuma konkurētspēju savā nišā, pircēju segmentēšanu un mērķtirgus noteikšanu. Apskatīti uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija un izstrādāti priekšlikumi uznēmuma mārketinga stratēģijas pilnveidošanai.
Bakalaura darbs sastāv no 71 lapaspusēm. Darbā iekļautas 6 tabulas, 18 attēli un 2 formulas. Darba izpildīšanai tika izmantota literatūra no 18 informācijas avotiem: speciālā zinātniskā literatūra, publikācijas presē, elektroniskie resursi, kā arī firmas dati. Degree work „Development of the marketing strategy in an enterprise” consist of 2 parts – analytical part and research part. Analytical part examine theory of marketing. It consists of marketing planning periods survey, analyse of strategical processes and compare of marketing strategies. Research part examine enterprise SIA”Profs Latvija”, where marketing strategical periods are inspected practicaly. On basis of survey results there are developed marketing strategy and proceeding plan for 1 year.
Aim of this bachelors paper is to work out suggestions for improvement of company’s marketing strategy, based on analysis of company’s „PROFS Latvija” marketing envirement and theoretical statements of marketing strategy.
Tasks of the bachelors paper:
6.to examine theoretical aspects of planning the marketing strategy;
7.to analyse models of strategy selection;
8.to analyse factors of marketing envirement of the company „PROFS Latvija” and their influence on marketing strategy selection;
9.to study company’s „PROFS Latvija” short, medium and long-term development plans;
10.to work out suggestions for improvement of company’s marketing strategy
Paper is divided into 3 chapters:
1.Author views theoretical aspects of planning the marketing strategy and implementation of them in company.
2.Author views analyse of company’s „PROFS Latvija” marketing envirement. There is given short description of the company and it’s main indices. Factors of internal, external envirement and SVID analyse.
3.Author views company’s competitiviness in it’s niche, customer segmentation and market determination. There are viewed company’s mission, targets, strategy and worked out suggestions for improvement of company’s marketing strategy.
Degree work consist of 71 pages, including 6 tabeles, 18 illustrations and 2 formulas. At performance of work was used 18 sorces of information: special scientific literature, articles from magazines, electronical resources, information from enterprise.