Zīmola veidošana un vadīšana uzņēmumā.
Author
Krastiņa, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: „Zīmola veidošana un vadīšana uzņēmumā”.
Darbs sastāv no ievada, 6 daļām, secinājumiem un priekšlikumiem.
Darba mērķis ir izpētīt zīmola veidošanas un vadīšanas principus, kā arī izstrādāt ieteikumus A/S ”Cēsu alus” zīmola atpazīstamības saglabāšanai un pilnveidošanai, kā arī sniegt priekšlikumus uzņēmuma zīmola tālākai attīstībai.
Darba mērķis ir apskatīt un analizēt AS „Cēsu alus” mārketinga galvenās sastāvdaļas un jaunu produktu izveidi, un salīdzināt kompānijas sasniegumus ar alus tirgus līdera AS „Aldaris” darbības rezultātiem un novērtēt AS „Cēsu alus” vietu kopējā Latvijas alus tirgū laika periodā no 2000. līdz 2007.gadam.
Autors ir guvis priekšstatu par zīmolu veidošanu gan pasaulē, gan Latvijā, kopējo alus tirgu Latvijā, veicot konkurentu analīzi noteicis AS „Cēsu alus” vietu pēc atpazīstamības tirgū, kā arī pamatojoties uz iegūto informāciju aprakstījis iespējamo uzņēmuma attīstības koncepciju.
Darba pirmajā daļā tiek analizēta teorētiskā informācija par zīmola būtību, tā identitātes veidošanu. Otrajā daļā apskatīta zīmola uzbūve, tā attīstība, pozicionēšana un vērtību analīze un zīmola vadīšana. Trešajā daļā apskatīta zīmola loma tirgus attīstības apstākļos, kas ietver zīmola ietekmi uz pārdošanu un apskata pasaules un Latvijas ietekmīgākos zīmolus. Ceturtajā daļā tiek raksturots uzņēmums un autore pielieto individuālo pētījumu par jauna produkta attīstību, uzņēmuma portfeli un apskata produktu zīmolus. Darba nobeigumā tiek apskatīta A/S „Cēsu alus” zīmola veidošana, zīmola vadīšanu un korporatīvā stila attīstību.
Darba izstrādē tiek izmantotas analītiskās pieejas, salīdzināšanas, grupēšanas un aptaujas metodes.
Darbs sastāv no 78 lapām, 1.pielikuma, 16. attēliem, 4. tabulām un 32.literatūras avotiem. The topic of the bachelor paper is “Creation and management of the company brand”.
The work consists of an introduction, 6 chapters, conclusions and proposals.
The aim of the work is to study the brand creation and management principles as well as to elaborate recommendations for maintaining and improving the identification of the brand of Joint Stock Company “Cēsu alus” as well as to make proposals for the further development of the brand.
The aim of the work is to examine and analyze the main component of Joint Stock Company “Cēsu alus” marketing and the development of new products, and to compare the achievements of the company with the achievements of Joint Stock Company “Aldaris” market leader in beer, and to evaluate the place of Joint Stock Company “Cēsu alus” in the overall beer market of Latvia in the period from 2000 to 2007.
The author has gained an understanding about the development of the brands in Latvia and in the world; by performing the analysis of competitors the author has identified the rate of identification of Joint Stock Company “Cēsu alus” on the market, and described the conception of the possible development of the company based on collected information.
In the first chapter of the work the theoretical information about the essence of the brand and the development of its identity is analyzed. The second chapter examines the structure of the brand, its development, positioning, as well as value analysis and brand management. In the third part the role of the brand under the conditions of the developing market is described, which includes the brand’s influence on sales and examines the most influential brands in Latvia and in the world. In the fourth chapter the enterprise is characterized and the author uses personal research of the development of a new product and the portfolio of the enterprise and examines the brands of the products. In the conclusion of the work the creation and management of the brand of Joint Stock Company “Cēsu alus” as well as the development of its corporate style are examined.
In the elaboration of the work the method of analytical approach and those of comparison, grouping and surveying were used.
This work consists of 78 pages, 1. appendices,16. pictures, 4. charts and 32. sources of literature.