Patērētāju tiesību aizsardzība tirdzniecībā.
Автор
Erķevics, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ļasmonoviča, Tatjana
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā autors cenšas parādīt, kādas problēmas ir sastopamas mūsdienu sabiedrībā tirdzniecības jomā. Kā tiek risināti konflikti starp pārdevēju un klientu gadījumā, kad ir iegādāta nekvalitatīva prece vai pakalpojums, kā tiek ievērotas patērētāja tiesības, iegādājoties preces un kā šīs problēmas tiek regulētas ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
Darbā ir aplūkoti paši raksturīgākie pārkāpumi, ar kuriem patērētājs saskaras preces iegādes vai pirkuma brīdī. Patērētāju tiesību pārkāpums ir ne tikai prasības izskatīšanas kārtības neievērošana, nekvalitatīvas preces iegādes gadījumā, bet arī neprecīza cenu norādīšana, neprecīza informācija par precēm un citi līdzīgi gadījumi. Katrs tāds pārkāpums tiek analizēts, kā arī tiek norādītas tās tiesiskās normas, kuras ir pārkāptas un kā ir pareizi jārīkojas patērētājam, lai aizsargātu savas patērētāja tiesības.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kādas ir Latvijas patērētāja tiesības iegādājoties preci vai pakalpojumu.
Darba apjoms ir 66 lapaspuses, tajā ir iekļauti 24 attēli un 6 pielikumi. The author wants to show in this paper the problems that are met in nowadays society in the trade field. How disputes among consumer and salesperson are being solved in case faulty goods or service has been purchased, how the rights of consumer are observed when purchasing goods and how these problems are regulated by the regulatory enactments of the Republic of Latvia.
The most characteristic violations have been reviewed in the paper with which the consumer meets when buying or purchasing goods. Violation of consumer rights is not only breach of order of adjudicating a claim in case a faulty good has been purchased, but also inaccurate indication of prices, inaccurate information about goods and other similar cases. Each such violation is being analyzed as well as legal regulations that are broken, and how the consumer should react to protect his consumer rights.
The aim of the Bachelor paper is to find out the rights of a Latvian consumer when purchasing goods or services.
Bachelor Paper consists of 66 pages; 24 pictures and 6 attachments are included in it.