Kino kā sintētisku tēlu veidošanas māksla: Žila Delēza koncepcijas analīze
Author
Andrejeva, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Kačans, Vsevolods
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darba pirmajā daļā tiks skatīti tēlu veidošanās epistemoloģiekie aspekti, domāšanas un jaunu jēdzienu radīšanas nozīmība. Tāpat arī tiks skatīti tādi pamatjēdzieni kā tēls un kustība, lai vēlāk runātu par kino tēliem kā perceptīva tēla veidiem. Otrajā nodaļā detalizētāk tiks skatīta Žila Delēza ideja par kino tēliem un to sintēze, tuvāk apskatot kusttēla komponentus – percepcijas, pārdzīvojuma, impulsa un darbības tēlus.
Atslēgvārdi: Žils Delēzs, kino, tēls, kustībtēls In the first part of this work I will provide an overview of the importance of epistemological aspects, thinking on, and creation of, new concepts in philosophy. I will then offer a brief outline of such concepts as movement and image, because these concepts will be used later on in this discourse to discuss certain types of cinema image and perceptive image. In the second part I will talk about Gilles Deleuze's idea of cinema images and their syntheses by taking a closer look at concepts of movement image as perception, affect, impulse and action images. Keywords: Gilles Delauze, cinema, image, movement-image