Radošās industrijas uzņēmumu konkurētspēja starptautiskā tirgū
Author
Belova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis bija noskaidrot, kā novērtēt radošas industrijas uzņēmumu konkurētspēju. Tika pieņemts, ka radošas industrijas uzņēmumu konkurētspēju ietekmē tie paši faktori, kas tradicionālās industrijas uzņēmumos. Tika veiktas 9 ekspertu intervijas, apkopoti jautājumam saistoši izteikumi publiskajā telpā un Eiropas Savienības un Latvijas politiskie dokumenti, kuros pieminētas radošās industrijas. Studējot teorētiskos aspektus un iepriekš veiktos pētījumus un par avotu uzskatot ekspertu intervijās izteiktos viedokļus, izveidots radošās industrijas Portera 5 spēku modelis, secināts, ka konkurētspējas ietekmējošie faktori radošā un tradicionālā industrijā neatšķiras, bet pastāv atsevišķi par citiem svarīgāki faktori- sadarbība, uzņēmēja personība, specializācija, mārketings un darbinieku specifiskās, no konkurentiem atšķirīgas zināšanas. The purpose of the thesis was to recognize, how to measure competitiveness of companies in creative industry. Hypothesis was defined as the competitiveness factors of firms in creative industry are the same as for companies in the traditional industry. 9 expert interviews were made, speeches of specialists about the main question in public were collected and European and Latvian policy documents were gathered. With a background of previous studies in the field and theory the Porter’s 5 force model for creative industry was made, and noticed that competitiveness factors are the same in both industries with exception. The research shows that key factors in creative industry are partnership, entrepreneur’s personality, speciality, marketing, labor specific knowledge.