Elektroniskā komercija un tās attīstība Latvijā
Author
Kokarevičs, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Elektroniskā komercija un tās attīstība Latvijā” tiek izpētīts e-komercijas saturs un formas, noskaidrotas e-komercijas attīstības tendences Latvijā, kā arī tiek veikts jaunas, virtuālas uzņēmējdarbības peļņas un zaudējumu aprēķins, novērtējot šāda uzņēmējdarbības veida atmaksāšanās iespējas. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmā nodaļa ir e-komercijas un uzņēmējdarbības plānošanas finanšu teorētiskie aspekti, kā arī uzņēmējdarbības peļņu ietekmējošie faktori reālā un virtuālā vidē. Otrā nodaļa ir jaunas uzņēmējdarbības uzsākšanas organizatoriskie aspekti Latvijā, kas ietver uzņēmējdarbības veidus un reģistrāciju, dažu uzņēmējdarbības veidu nodokļu maksājumu aprakstu, kā arī uzņēmējdarbības veidošanas problēmas Latvijā. Trešā nodaļa ir e-komercijas attīstības tendenču analīze Latvijā, kā arī plānotās e-komercijas uzņēmējdarbības peļņas un zaudējumu aprēķins, kas ļauj izprast iecerētā uzņēmējdarbības veida atmaksāšanās iespējas.
Atslēgvārdi: e-komercija, uzņēmējdarbības organizācija Latvijā, eBay, peļņa, zaudējumi, atmaksāšanās Bachelor’s thesis “Electronic commerce and its development in Latvia” investigates the contents and forms of e-commerce, its development tendencies in Latvia, as well as it calculates profits and losses of a new virtual world business, evaluating its pay-back possibilities. Bachelor’s thesis consists of three chapters. The first chapter deals with e-commerce and financial aspects of business planning, as well as it deals with factors influencing profit in both real and virtual world. The second chapter deals with organizational aspects of starting a new business in Latvia, which includes business types and registration, tax payment description of some business types and typical problems when starting a new business in Latvia. The third chapter deals with the analysis of e-commerce development tendencies in Latvia, as well as with the calculation of profits and losses of a planned e-commerce business, which allows understanding its payback possibilities.
Keywords: e-commerce, business organization in Latvia, eBay, profit, losses, pay-back