Uzņēmuma "Lattelecom" SIA pozicionēšanās izvēle Baltijas tirgū korporatīvo klientu segmentā
Author
Arutjunjana, Asja
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā izveidotais telekomunikāciju uzņēmums Lattelecom savā nozarē darbojas jau ilgu laiku, sadarbojas ar starptautiska mēroga partneriem, veido starptautiskus projektus un nepāprotami saskata iespējas sevi pierādīt starptautiskā līmenī kā primāro izvēloties Baltijas tirgu. Šī iemesla dēļ, darba autore vēlas izzināt uzņēmuma Lattelecom starptautiskās pozicionēšanās izvēli Baltijas mēroga tirgū korporatīvo klientu segmentā.
Galvenie šī darba uzdevumi bija veikt teorētisko aspektu analīzi, apskatīt uzņēmuma Lattelecom raksturojumu, izanalizēt uzņēmuma darbību Baltijas mērogā, to paveicot ar statistisko datu salīdzinājumu un izveidoto ekspertu aptauju korporatīvo klientu segmentā.
Apkopojot teorētiskos un praktiskos aspektus autore secināja, ka vēl joprojām starptautiskā mērogā tiek uzsvērta spēcīga un pareiza zīmola izveide, kas rezultātā uzņēmumam rada stabilu pamatu izejas pozīcijai starptautiskā tirgū. Šī iemesla dēļ arī Lattelecom ir radījis spēcīgu zīmolu, ko atzinuši Baltijas mēroga korporatīvie klienti, līdz ar to radot lielisku iespēju turpināt savu uzsākto pozicionēšanās stratēģiju – patērētāju īpašo vajadzību izzināšanu.
Analizējot telekomunikāciju tirgu Baltijas mērogā, kā arī apkopojot korporatīvo klientu aptaujas, Lattelecom izvēlējies šādas priekšrocības – apkalpošanas ātrums (ietver arī pakalpojumu ātrumu), darbinieku kompetenci un uzņēmuma reputāciju, kas sakrīt abos gadījumos (uzņēmuma un klientu viedokļu vidū) un rada vienotību par priekšrocībām, kas ir būtiskas Baltijas tirgum. Latvian telecommunications company Lattelecom set up in the industry has been running for a long time, working with international partners, consists of international projects and obvious sees opportunities to prove themselves at international level, and as a primary choice in the Baltic market. For this reason, the author wants to explore the company's international positioning choices Lattelecom Baltic-wide market for corporate customer segment.
The main tasks of this work was to carry out an analysis of the theoretical aspects, look at the characteristics of the company Lattelecom, analysis business operations in the Baltic-wide venes statistical comparisons, and expert survey of corporate customer segment.
To summarize the theoretical and practical aspects of the author concluded that there is still internationally emphasizes strong and proper branding of an entity creates a solid foundation for starting position in the international market. For this reason, Lattelecom has created a strong brand approved by the pan-Baltic corporate clients, thus creating an excellent opportunity to continue their ongoing positioning strategy - the special needs of the consumer cognition.
Analysis of the telecommunications market in the Baltic-wide, as well as summarizing the corporate customer surveys, Lattelecom selected the following advantages - speed of service (includes product rate), staff expertise and reputation of the company, which is the same in both cases (the company and customer views) and creates the unity of the benefits which are essential for the Baltic market.